Avatar billede Slettet bruger
11. november 2004 - 14:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

forwarde til anden mailserver

Hej Drenge!

Er det muligt at pege traffik fra et domæne videre til en anden mailserver i Domino6 (f.eks. via administrator programmet)?

Gerne med lidt hints...

Mvh.

Kim
Avatar billede jogii Nybegynder
11. november 2004 - 15:15 #1
jaeh, det kommer an på nogle mere konkrete oplysninger ...
Men har du prøvet at oprette et SMTP domæne i NAB under Domains? Her kan du f.eks. angive at alt post fra *.ibm.com skal overføres til en speciel server/anden domæne.

Gælder det mail indefra eller udefra?
Er den anden mailserver en der hører til firmaet? Er det en Domino?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2004 - 15:27 #2
mail indefra og ud virker nu på begge server/mail servere.

Det drejer sig om at jeg kun har et globalt ip, men gerne vil have splittet mailtraffiken, så det ryger ud på begge mailserver, enten via forward eller anden form for splitning. Jeg vil helst undgå den dyre løsning som jo er at tilkøbe globale ip'ere.

Mvh.

Kim
Avatar billede jogii Nybegynder
11. november 2004 - 15:51 #3
du skriver:
      ... indefra og ud virker ...
og
      ... splittet mailtraffiken, så det ryger ud på begge mailserver ...
Jeg er stadig ikke helt med på hvad du vil.
Udgående mail fra 500 servere kan sagtens sendes via samme Router/Firewall. Så der behøver du ikke noget ekstra IP-nummer.
Indgående mail kan også sagtens modtages fra én server (på ét globalt IP-nummer) og afhængig af modtagerdomæne videresendes til den anden server. Er det det du gerne vil opnå?
I så fald skal du gøre som jeg skrev først.
LAd os f.eks. antage at din første server skal tage imod post fra "domain1.dk" og videresende post til "domain2.dk" til server2. Så opretter du et "Foreign SMTP Domain" i NAB hvor du angiver noget i stil med

Messages Addressed to:
Internet Domain: *.domain2.dk

Should be Routed to:
Domain name: (notesdomæne, f.eks. firma2)
or
Internet host:    server2
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2004 - 14:13 #4
Hej jogii!

Jeg har forsøgt det du skriver, det virker desværre ikke helt, da alt omkring "open relay" er slået fra på firmaet mailserver "domino 6.1"...

Har du noget tip til hvad kan gøres?

Mvh.

Kim
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2004 - 14:14 #5
The Postfix program

<khl@mmi.dk>: host mmi.adsl.dk[217.157.209.254] said: 554 Relay rejected for
    policy reasons. (in reply to RCPT TO command)
Avatar billede jogii Nybegynder
15. november 2004 - 20:20 #6
Du bliver nødt til at beskrive dit miljø lidt nærmere.
Men der er felter i "Configuration Document" omkring hvilke modtagernavne man godt vil acceptere at fungere OpenReleay for.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2004 - 11:51 #7
hej jogii!

Tak for rådene, fandt en anden løsning, smider du lige et svar, så får du pointsne..

Mvh.

Kim
Avatar billede jogii Nybegynder
22. november 2004 - 11:54 #8
Jo gerne, men hvordan løste du problemet?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2004 - 14:52 #9
Hev maskinen ud af vores interne net og placerede den i vores online miljø i Kbh, her har vi omkring 8 globale ip'er vi ikke benytter, så er den sag lukket :)

Mvh.

Kim