Avatar billede webbygger Nybegynder
10. november 2004 - 20:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedskopi af hjemmeside!

Hej !

Hvordan laver man en sikkerhedskopi af en hjemmeside på en CD-rom og samtidig bevare skriverettighederne ???
Avatar billede wickedd Juniormester
10. november 2004 - 20:34 #1
Smid dem i en zip
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. november 2004 - 20:34 #2
Du kan ikke have skrive rettigheder som man normalt forstår det på en cd rom. Med en RW skive kan du brænde den nyeste version ned når den er færdig, men der skal en brænding til
Avatar billede webbygger Nybegynder
10. november 2004 - 20:40 #3
Jeg skal lave en sikkerhedskopi for to piger, som har en hjemmeside, men så vidt jeg husker er der ikke nogle skrive rettigheder når man brænder det over på en cd-rom. Så der for søger jeg måde, at undgår skrive rettighedensproblemet!!!
Avatar billede wickedd Juniormester
10. november 2004 - 20:42 #4
Ta' det nu lige lidt roligt..
Hvad mener du helt nøjagtig med skrive rettigheder? Hvad har du brug for at kunne?
Avatar billede webbygger Nybegynder
10. november 2004 - 20:53 #5
Jeg prøvet bare på at formulere mig lidt bedre :o((

Jeg skal lave en sikkerhedskopi af en hjemmeside for piger, de skal så kunne genskabe deres hjemmeside igen ved brug af CD-rom'en. Og det er her jeg mener du/man ikke har skriverettigheder, når man genskaber den fra en CD-rom!!!

Er det bare mig der tag fejl eller...
Avatar billede wickedd Juniormester
10. november 2004 - 20:58 #6
Hvis du smider alle filerne ned i en zip fil, så bliver deres atributter(eller hvordan det nu staves) ikke ændret. Så f.eks. hvis en fil er skrivebeskyttet og 3 andre ikke er skrivebeskyttet, så vil dette ikke blive ændret.

Hvis du derimod smider filerne direkte over på cd'en, så bliver alle filerne skrivebeskyttet, også når du trækker dem ned på harddisken igen.
Avatar billede webbygger Nybegynder
10. november 2004 - 21:01 #7
Okay - det prøver jeg

PS. gælder det også rar. filer?
Avatar billede wickedd Juniormester
10. november 2004 - 21:02 #8
Ja det er det samme
Avatar billede nuna Nybegynder
10. november 2004 - 23:04 #9
Jeg bruger webcopier til at lave en fuldstændig kopi af mine hjemmesider, find den her: http://www.maximumsoft.com/products/wc_windows/overview.html
den koster godt nok 30$, men den er brugbar, når jeg har gjort det brænder jeg en kopi af den til en cd som arkiv
Avatar billede webbygger Nybegynder
30. december 2004 - 20:13 #10
Jeg kan desværre ikke bruge jeres svar til noget....

Så jeg lukker spørgsmålet !

GODT NYTÅR