Avatar billede hpap Nybegynder
10. november 2004 - 07:43 Der er 6 kommentarer

mio 168

har lige købt en mio 168 kunne ikke få den til at tale dansk fik lavet en masse på den som ikke kunne bruges, trykkede på resset hvad skal jeg gøre få at få den til at virke igen der er en Microsoft cd med og 2 kort cder med jeg forstår kun dask.
hpap
Avatar billede annikadk Nybegynder
10. november 2004 - 12:01 #1
Du har lavet hardreset (flyttet knappen med stylien bagpå) så alt er væk går jeg ud fra.
Har du installeret MioMap (er den med den?) på din PC (de 2 CDere)?

Start med at forbind Mioen til din PC via actice sync (hvis den siger navnet er optaget så fjern mio'en, åbn active sync, slet den der er der nu, forbind og forbind.
Start så MioMap på din PC - vælg installer - tjek at du har valgt dansk.
Så burde din Mio igen navigere på dansk.

Hvis ikke, så skriv hvor den går galt for dig, samt hvad du har og ikke har :)
Avatar billede hpap Nybegynder
12. november 2004 - 06:45 #2
Har resat den i siden der hvor man kan sætte enden af en clips ind.
hpap
Avatar billede annikadk Nybegynder
12. november 2004 - 07:04 #3
på Mioen?? (min 168'er gør man det bagpå, mens der på siden kun er lyd, softreset (genstart ligesom når man genstarter en pc) og lydoptagelses-knapper.

Men hvis du har haft noget i den så må jeg gå ud fra at du har lavet hardreset (svarende til format og reinstall af windows)

Har du prøvet det jeg skrev?
Avatar billede hpap Nybegynder
12. november 2004 - 11:57 #4
Jeg har prøvet dit forslag den taler stadig engels kan der være noget i sofwaren jeg har fået lavet galt danmarkskortet er der og fejler ikke noget.hpap
Avatar billede annikadk Nybegynder
12. november 2004 - 12:21 #5
Har lige skiftet PC så jeg har programmet
Sæt PDAen til PCen.
Vælg Start -> Programmer -> MioMap -> MioMap Console Europe
Funktioner -> Language -> Danish (hvis du ikke kan vælge dansk her skal du nok installere oveni kan jeg forestille mig, kan ikke huske om man valgte sprog under install, et ½år tilbage, så "god" er jeg ikke).

Derefter vælger du "installer software" - og den skulle gerne installere over til PDAen
Åbn nu MioMap på din PDA og se om den ikke er dansk nu?
(ellers regner jeg med at lege i weekenden, hvis jeg får tid og lyst)
Avatar billede annikadk Nybegynder
12. november 2004 - 12:25 #6
Tjekkede lige - og når man installerer skal man, lige efter valget hvor på ens harddisk den skal installere MioMap, vælge sprog.
Så i med CDen igen og installer Dansk :)