Avatar billede markou Nybegynder
09. november 2004 - 20:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VPN problemer

Jeg har problemer med en VPN forindelse:

En maskine med Windows XP home som skal tilslutte en Windows 2000 server med et domæne.

Jeg kan uden problemer få oprettet forbindelsen, men jeg kan ikke oprette forbindelse til delte mapper m.v. på serveren.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. november 2004 - 22:08 #1
Taler vi domæne eller workgroup.

Hvis det er det sidste skal du være oprettet som bruger lokalt på serveren for at kunne få adgang.
Avatar billede markou Nybegynder
09. november 2004 - 22:20 #2
det er en server med domæne. jeg har angivet at den skal "medtage windows-logondomæne"...
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. november 2004 - 22:28 #3
hmmmmm har du XP's firewall tilsluttet. Windows fildeling kører på port 445 (137, 138 og 139 når vi taler før win 2000)
Avatar billede markou Nybegynder
09. november 2004 - 22:31 #4
XP firewall er deaktiveret og jeg har også deaktiveret Norton Internet Security. Port 445 som du skriver om, er det UDP port? (i min router er der kun åben for UDP 500).

Jeg synes bare det er mærkeligt, at jeg kan tilslutte, men ikke kan se delte drev / mapper / printere...
Avatar billede markou Nybegynder
09. november 2004 - 23:49 #5
Jeg fandt selv en løsning. For det første skal "medtag Windows-logondomæne" være markeret i oprettelsesindstillingerne for vpn-forbindelse.

Herefter højreklikkes på Netværkssteder i Stifinder og der vælges Opret forbindelse til netværksdrev. I mappe angives: \\domæne\mappe  og der vælges "Opret forbindelse med et andet brugernavn" hvor et brugernavn med domænerettigheder indtastes.

Ellers tak for indsatsen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. november 2004 - 07:52 #6
velbekommen, løste problemer er altid en god ting