Avatar billede Slettet bruger
09. november 2004 - 20:41 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst headset?

Kan man købe et trådlåst headset?

Problemet er, at jeg har en datter :-), der har en alt for stor telefonregning. Vi har foreslået hende at bruge IP-telefoni i stedet med de veninder, der har ADSL. Vi undersøger fx Skype (er Skype det bedste?).

Men vi har IKKE en computer eller net på hendes værelse. Vi har computere og ADSL i stuen og på min søns værelse.

Så jeg fik den ide, at man måske kunne få et trådløst headset, med en "jordstation" der kunne sættes til en af computerne, og min datter kunne sidde på sit værelse med headsættet. Jeg er med på at hun skal åbne og terminere samtalen ved selve computeren.

Jeg har checket edbpriser, men kan ikke se at der findes trådløse headsets. Any hints?

Hvis nogen har et forslag til en alternativ kreativ løsning, er det også velkomment. På forhånd tak :-)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
09. november 2004 - 20:43 #1
man kan sagtens få trådløs headset.. men om skype er det rigtige, det er det vel hvis den hun ringer op til har det...
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2004 - 20:53 #2
> chokobear
Sagtens? Hvorhenne?
Avatar billede dmcn Praktikant
09. november 2004 - 20:55 #3
chokobear_dk : Med skypeout kan hun også ringe til almindelige telefoner.

schlumberger : Har I prøvet at kigge på andre alternativer som www.telsome.dk, www.musimi.dk og www.telefin.dk? De er vist noget billigere end skype.
Ja, man kan godt få trådløse headsets, men de bruger næsten alle Bluetooth med en begrænset rækkevidde på ca. 10 m i åbent landskab. Så snart der kommer vægge imellem, falder signalet kraftigt.
Jeg ville investere i en handytone adapter (kig på musimi.dk og telmore.dk, de sælger vist begge), og sætte en almindelig fastnettelefon til. Det eneste det kræver er et netværksstik at sætte adapteren til, og så er hun kørende. Den billigste handytone koster ca. 700 kr., hertil skal lægges eventuelt indkøb af en fastnettelefon.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
09. november 2004 - 21:54 #4
hmm det er rigtig det er min... jeg tog fejl ang trådløs headset, tænkte på noget helt andet det er min, tror bare jeg melder mig ud af samfundet :)
Avatar billede hr.usb Nybegynder
10. november 2004 - 10:58 #5
her er et trådløst headset til Bluetooth - men rigtigt rækkevidden er begrænset
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=350168
og et som bruger infrarød dataoverførsel, sender/modtager enheden  kan måske anbringes således at rækkevidden kan opnås
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=359310
endelig er her en løsning hvor du bruger en alm. DECT trådløs tlf. og via dette pcmcia kort ringer VoIP.
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=359385
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2004 - 17:44 #6
Jeg vil gerne lukke spørgsmålet.
Medmindre nogen kommer med kvalificerede indvendinger, vil jeg bede chokobear, n0rmality og hr.usb hver smide et svar, og vil fordele således:
chokobear 5 p for sin gode vilje
n0rmality 75 p for sit svar
hr.usb 20 p for sin præcise konkrete henvisning.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
27. december 2004 - 09:59 #7
ok. Takker og Godt nytår.
Avatar billede dmcn Praktikant
27. december 2004 - 17:51 #8
Glædelig jul. :)
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2004 - 12:16 #9
Da chokobear ikke har smidt svar, fordeler jeg nu.