Avatar billede TiHs Nybegynder
07. november 2004 - 21:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Downloade og installere en server på egen pc, med ASP

Hej eksperter,

jeg vil gerne vide hvor jeg kan finde et server program der er let at bruge med asp så jeg kan teste mine sider på min egen pc før jeg ligger noget ud.
Jeg skal lave en hjemmeside med password adgang og også en form for chatboard for nogle brugere ...

er der nogen der ved hvor jeg kan downloade server og helst gratis ???

Tim
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2004 - 21:28 #1
ASP hænger bedst sammen med IIS og den er ikke gratis. Du kan dog kører ASP på Apache der er gratis, det virker bare ikke så godt

Se www.apache.org
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2004 - 21:29 #2
Du skal have IIS.

Hvis du kører NT4 eller 2000 Prof eller XP Prof så har du IIS.
Avatar billede TiHs Nybegynder
07. november 2004 - 21:33 #3
Jeg har XP professionel installeret .... så hvad siger du jeg mangler ?? Hvad er IIS ? ... og er det så nok at installere apache ?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2004 - 21:39 #4
IIS = Internet Information Server = Microsoft web server med indbygget ASP support

Den installeres ikke ved en standard installation, men smid din CD i og gå ind
og tilføj Windows komponenter og vælg IIS.
Avatar billede TiHs Nybegynder
08. november 2004 - 19:13 #5
Nu er den IIS installeret.
Skal jeg så lave min side som Default.asp og ligge den i www.root ?? Og derefter så prøve at lave de asp aplikationer jeg gerne vil have ?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2004 - 19:17 #6
Der er et management tool i "Control Panel" "Administrative tools".

Du skal bare starte serveren, smide dine .asp filer og så kører du.

Der er så vidt jeg husker endda online dokumentation.

Men ellers er det management tool ikke så svært at bruge.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2004 - 19:18 #7
og et svar fra mig
Avatar billede TiHs Nybegynder
08. november 2004 - 19:36 #8
tak for hjælpen indtil vidre :o)