Avatar billede brunhoj Nybegynder
06. november 2004 - 18:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Faneblade - problemer med egenskaben: gennemsigtig

Kære ekspert

Jeg har et problem med Access faneblade. Som bekendt kan man ikke uden videre tildele en farve til et faneblad, men man kan angive baggrundsfarven til gennemsigtig. Med denne indstiling har jeg på forskellige PC'ere oplevet at fanebladets baggrundsfarve er lys grå (lysere end den tradionelle grå farve), mens den fx på min egen er gennemsigtig. Er der nogen der har et godt bud på, hvordan dette kan løses? Formens baggrundsfarve er 10938879

Venligst
Christian
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2004 - 18:38 #1
are you saying that the background colour ON the tab control is different to the forms background colour? (on some PC's)
07. november 2004 - 09:22 #2
Jeg er ikke helt med heller. Farve 10938879 er jo ikke grå,men gullig.

Hvis du havde brugt farven -2147483633 benyttes windows' farveindstillinger. Måske er det derfor, der kan være forskel fra PC til PC?

Hvis det er samme version af Access, og hvis det er samme database, så burde farven vare den samme (bortset fra at selve skærmen selvfølglig kan vise farvene forskelligt)
Avatar billede brunhoj Nybegynder
07. november 2004 - 16:29 #3
-> Terry: Yes, that is the problem
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2004 - 17:54 #4
well I tend to agree with Thomas then. The colour you are using as the background is yellowish and if the PC is unable to display this colour correctly then it will very likely be seen as something else.
Try changing the colour to red (255) or green (65280) for example, and see if you still have the problem. These colours should be available on most PC's.
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2004 - 17:56 #5
What am I on about! That cant be the problem if the yellow is displayed correctly on the form!
But you could try changing the colour to see what happens
Avatar billede brunhoj Nybegynder
07. november 2004 - 23:16 #6
Terry -> I might do that (change the colour). But do you know why Access behaves the way it does and how to solve the problem?
Avatar billede terry Ekspert
08. november 2004 - 11:11 #7
I dont know why the colour gets changed, and I cant recall that I have seen this problem before. It is strange though!