Avatar billede kasperv Nybegynder
11. marts 2001 - 10:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 computerer -> lan-netværk

Jeg har to computerer, en p-233, 2GB, 196 RAM, GeForce 2 32MB og en AMD K6 350, 45 GB + 6GB, 80 RAM, VooDoo2 16MB. Der er et netværkskort i dem begge. Jeg vil nu gerne vide, hvad der er det smarteste at gøre. Om jeg skal flytte rundt på RAM\'men og grafikkortet, da jeg gerne vil kunne sidde med en skærm og styre dem begge. Skal jeg optimere den ene og bare lade den anden stå som \"server\"? Vi har en lokalnetværk med internet, som jeg gerne vil kobles på med begge computere.
Avatar billede lens Nybegynder
11. marts 2001 - 11:05 #1
Det kommer an på hvad de så skal bruges til: Hvis den ene bare skal være server - så er det klart at den ikke har behov noget specielt grafik eller lydkort - men hvis du vil kunne spille på begge maskiner skal du nok bare lade dem være som de er- Hvis du overveje at flytte ram fra den p233 til din nyere k62 350 - så skal du lige huske at tjekke at det også er den samme slags ram de to maskiner bruger :-)
Avatar billede kasperv Nybegynder
11. marts 2001 - 19:50 #2
Hvis nu den ene skal være server, hvordan gør jeg det i praksis?
Og hvordan gør jeg hvis de begge skal bruges til spil?
Avatar billede kasperv Nybegynder
11. marts 2001 - 19:50 #3
og internet
Avatar billede lens Nybegynder
12. marts 2001 - 11:09 #4
Vil du ikke lige uddybe hvad du præcis har tænkt dig at de skal bruges til? :-)
Avatar billede kasperv Nybegynder
12. marts 2001 - 14:46 #5
Jeg skal kunne spille Diablo 2 på battlenet på dem begge...
Avatar billede lens Nybegynder
12. marts 2001 - 20:36 #6
ok - i så tilfælde vil jeg råde dig til at udligne rammene, så der er ligemeget i hver maskine, da diablo 2 er jævnt krævende.
Efter min erfaring er 64mb i hvertfald for lidt, og 128 kan også halte, når det skal spilles over netværk.
Mht en server - så kan nærmest hvadsomhelst pcagtigt bruges som server.
Hvis det skal være en filserver er det vigtigt med en stor og hurtig harddisk, skal det derimod være en applikationsserver er det vigtigst med rå computerkræft.