Avatar billede kato Praktikant
03. november 2004 - 15:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Min webside er ikke browserkompatibel

Jeg har lavet en side i Frontpage. Jeg prøvede at downloade Firefox for at se siden med denne browser. Det var ikke noget kønt syn. Mit spørgsmål lyder på, om der findes et program (helst freeware) der kan lave om på "alle de unoder" Frontpage laver i forhold til understøttelse af andre browsere end IE. Jeg har kigget lidt i FP`s eget Webbrowserkompatibilitet under fanebladet Funktioner. Men jeg har ikke rigtigt fundet ud af hvordan denne funktion virker. Håber på lidt hjælp fra Eksperten.
Hilsen
Kato
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2004 - 15:38 #1
Jeg ville nu heller anbefale dig at bruge alt andet et FrontPage til at lave din hjemmeside.

FrontPage generere en masse møg kode....

Du kan validere dine sider her: http://validator.w3.org/ og se hvor fejlene ligger i din side.
Avatar billede keysersoze Guru
03. november 2004 - 15:45 #2
lad for guds skyld være med at bruge frontpage - skal du endelig bruge noget så anskaf dig dreamweaver, der er betydelig bedre.

Skal du endelig noget så håndkod og lær at overholde standarderne som phatlasse refererer til. Dog skal det siges, at bare fordi standarderne overholdes virker siderne ikke nødvendigvis crossbrowser, men det er et godt skridt hen ad vejen.
Avatar billede kato Praktikant
03. november 2004 - 16:49 #3
Er der ikke et link til dreamweaver download. Jeg har været inde på Macromedia`s egen side. Her skulle jeg have et download-link via min emailadresse. Men de sender aldrig noget link!!
Avatar billede keysersoze Guru
03. november 2004 - 16:50 #4
kender kun dette; http://www.macromedia.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=dreamweaver

virker det ikke så prøv en gang til eller vent evt - det kan til tider tage lidt tid.
Avatar billede kato Praktikant
03. november 2004 - 16:52 #5
Det er den samme side jeg har været inde på. Der bliver aldrig sendt et link :o(
Avatar billede kato Praktikant
03. november 2004 - 17:13 #6
Jeg fandt denne:
http://www.htmlvalidator.com/lite/

Prøver den lige og vender tilbage.
Avatar billede kato Praktikant
03. november 2004 - 17:24 #7
Nej nej nej.....med alle de fejl bliver jeg aldrig færdig med at rette. Arghh
Avatar billede keysersoze Guru
03. november 2004 - 18:04 #8
lol - ja, men sådan er det altså når man bruger frontpage ;)
Avatar billede kato Praktikant
03. november 2004 - 18:50 #9
Nå så fik jeg downloadet dreamweaver. Men den gengiver min webside fuldstændig som FP! Alt er ved det gamle.
Avatar billede keysersoze Guru
03. november 2004 - 19:45 #10
hvis du bare åbner din allerede eksisterende kode i dreamweaver laves der ingenting om - det skal laves forfra... der findes ingen trylleformularer der kan lave det for dig desværre
Avatar billede kato Praktikant
03. november 2004 - 19:46 #11
:o(  ...det havde jeg håbet
Avatar billede keysersoze Guru
03. november 2004 - 20:46 #12
jah - men sådan er det desværre.