Avatar billede ilsl Nybegynder
03. november 2004 - 11:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Casting af variabel

Vi har lidt problemer. Vi skal kombinere nogle variabler, så man kan se hvilke opgave en studerende har lavet. Nedenstående er starten af vores klasser, på hvilken måde 'typer' vi det, så det virker?

Er der en måde der er nemmere?

public class Opgave
{
    public int CPRNR;
    public String Fag;
    public String ID;
    public String Status;

    public Opgave(int CPRNR, String fag, String id, String stats)
    {
        this.CPRNR = CPRNR; Dette skulle gerne henføre til en af de andre klasser, så vi kan komme videre med opgaven.
        Fag = fag;
        ID = id;
        Status = stats;

public class Studerende
{
    public int CPRNR;
    public String Navn;

public class Årgang
{
    private ArrayList elevliste;
    {
        elevliste = new ArrayList();

    elevliste.add(new Studerende(1, "Ib"));
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2004 - 11:53 #1
Hvad er spørgsmålet ?

Umiddelbart lyder det som om Studerende skal indeholde en ArrayList med
instanser af Opgave.
Avatar billede ilsl Nybegynder
03. november 2004 - 11:57 #2
Vi har tænkt os, at klassen Studerende skal indeholde en ArrayList med opgave variabler fra klassen Opgave. Det er bare hvordan vi sikrer, at opgaven kommer til at hænge sammen med den studerende...
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2004 - 12:12 #3
Der gør den jo automatisk, når i tilføjer en opgave til den ArrayList som
hører til den studerende
Avatar billede ilsl Nybegynder
04. januar 2007 - 13:45 #4
det fandt jeg selv ud af, men kan ikke huske hvad jeg gjorde. :-)