Avatar billede bindeballe Nybegynder
02. november 2004 - 18:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med >Storm Total Scan< scanner

Jeg ville lige bruge min Storm Total Scan Scanner i dag. Men den virkede ikke. Jeg har så heller ikke skullet bruge den før nu efter at jeg for noget tid siden fik nyt bundkort i.
Jeg har været inde på en driver-database og hente den sidste nye driver til Win2000, men det hjalp heller ikke.
Når jeg forsøger at åbne den fra mit billedbehandlingsprogram, så skriver den, at den har problemer med at kommunikere med scanneren. - Jeg skal være sikker på, at parralelporten står til EPP eller bi-directional i min BIOS. Det gjorde den ikke, men er efterfølgende blevet ændret fra ECP til EPP. Det virkede ikke! EPP+ECP virkede heller ikke.
Hvad kan der være galt??
Avatar billede milter Ekspert
02. november 2004 - 22:22 #1
Er du sikker på, der er strøm på den? Det kan være strømforsyningen er gået.
Avatar billede bindeballe Nybegynder
03. november 2004 - 16:56 #2
FLOVT!!! Strømforsyningen var faldet ud/sad løs i stikket! Og det er så her, at jeg ikke skal nævne, at jeg er elektriker til daglig ;o)
Den plejer at være slukket/stå standby og tænder så selv, når man åbner scanner programmet. Der kunne jo godt stå "Check power-connection" istedet for alt det port halløjsa i BIOS´en. Godt gjort, at man skal have fat i multimeteret!
Nå, men laver du så lige et svar??

MVH
Avatar billede milter Ekspert
03. november 2004 - 17:08 #3
Det var faktisk kun et (heldigt) skud i tågen. Med computere tror man altid, at løsningen på et problem skal findes i de ædlere dele :)