Avatar billede fqthjoe Nybegynder
01. november 2004 - 22:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Registrering via text fil

Hej eksperter

Jeg vil gerne registrere x antal brugere via text-fil. Men jeg kan ikke finde ud af hvor f.eks. internetpassword skal sættes ind henne ? Kan kun se de 20 punkter der er listet..

http://www-12.lotus.com/ldd/doc/domino_notes/Rnext/help6_admin.nsf/f4b82fbb75e942a6852566ac0037f284/2ee1c19f8fa84aeb85256c1d00391b75?OpenDocument

En der kan hjælpe ?

vh Thjoe
Avatar billede notes2c Nybegynder
01. november 2004 - 22:14 #1
internetpassword står som nr 3 på listen
Avatar billede notes2c Nybegynder
01. november 2004 - 22:18 #2
Sorry: Det var vist noget sludder det jeg lige sagde. Står kun som punkt
Avatar billede notes2c Nybegynder
01. november 2004 - 22:27 #3
Umidlbart ser det ikke ud til at du kan sætte det via tekstfile. Men mener der er en setting som gøre at brugeren password og internet password automatis synkroniseres
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
01. november 2004 - 22:36 #4
Jo, det er korrekt, men synes kun jeg kan se, at dette virker, hvis man registrer via det grafiske interface. Måske andre har en ide om dette er rigtigt ?
Avatar billede jogii Nybegynder
01. november 2004 - 23:45 #5
Er det et admin-kendt password (fælles for alle brugere) eller er det unikt per bruger? Jeg plejer at lave en agent i adressebogen der sætter værdien til "HTTPPassword" via @Password(<kode>).
f.eks. til @Password(ShortName) hvis man vil angive initialer som adgangkode (skal man selvfølgelig ikke gøre).
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
02. november 2004 - 08:21 #6
InternetPassword er ikke et kendt. Den må gerne skabe det selv. og skal være unikt pr. bruger. Efterfølgende har de fri adgang til at ændre dette til noget andet.
Det er fordi jeg skal oprette omkring 50 brugere, og så så muligheden for at registrere nye brugere via text-fil.
Avatar billede jogii Nybegynder
11. november 2004 - 17:06 #7
Hvad kunne du tænke dig den skulle være? Hvordan får du fortalt brugerne hvad den er? Skal den være identisk med Notes-ID koden? Hvordan gnererer du Notes-Adgangskoden?
Det er muligt at få Webadgangskoden synkroniseret med Notes adgangkoden. Så hvis brugerne ændrer deres Notes-ID-adgangskode kan de samtidig få rettet WebAdgangkode til det samme. Er det en idé?
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
03. december 2004 - 21:16 #8
så lige jeg ikke har fået lukket spørgsmålet, så det gør jeg lige.
Har oprettet dem manuelt...
Tak for input