Avatar billede brianrefshauge Nybegynder
01. november 2004 - 10:24 Der er 13 kommentarer

fejl i forbindelse med udskrivning af rapporter

Jeg får følgende fejl når jeg forsøger at udskrive kontospec.:

C5W32.EXE har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.

Herefter lukker programmet ned.

Jeg har samme fejl andre steder....bl. a. ved rapporten udvidet porsteringsliste.
Avatar billede jeki Nybegynder
01. november 2004 - 10:28 #1
Prøv med en reindexering af databasen - det hjælper i nogle tilfælde.
Avatar billede brianrefshauge Nybegynder
01. november 2004 - 10:29 #2
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede jeki Nybegynder
01. november 2004 - 10:31 #3
Under Generelt/Tilpasning/Vedligeholdelse/Database/Reindex database.
Avatar billede brianrefshauge Nybegynder
01. november 2004 - 10:33 #4
Det hjalp desværre ikke.
Avatar billede danmarlin Praktikant
01. november 2004 - 10:51 #5
Gå ind i rapporten i udviklingsmenuen og brug Ctrl+F9 (slet brugerrettelser).
Det plejer at løse problemet hos mig.
Avatar billede jeki Nybegynder
01. november 2004 - 10:51 #6
Prøv evt. også en mulitoversættelse under Generelt/Tilpasning/Vedligeholdelse/Multi/Oversæt. Det er dog ikke sikkert at det giver nogen ændring. Det kan være selve udskriften der udløser fejlen og så kan en geninstallation være løsningen (især ved mindre installationer) eller evt. udlæsning af udskriften fra en fejlfri installation og import i den fejlramte.
Avatar billede brianrefshauge Nybegynder
01. november 2004 - 11:05 #7
Hej danmarlin, jeg er lidt ny i C5 udviklingsmenu.....jeg følger ikke helt hvad du mener?
Avatar billede brianrefshauge Nybegynder
01. november 2004 - 11:18 #8
Hej igen danmarlin, jeg misforstod dig lige (troede du mente udviklingsmenuen under generelt/tilpasning). Jeg har nu været inde i udviklingskonsolen og slette brugerrettelserne, men det hjalp desværre ikke.
Avatar billede brianrefshauge Nybegynder
01. november 2004 - 11:19 #9
Hej jeki. multioversættelse hjalp heller ikke :( Håber ikke den eneste løsning er en reinstallation.
Avatar billede danmarlin Praktikant
01. november 2004 - 11:21 #10
Hej Brian
Du misforstod mig ikke.
Gå ind i udviklingsmenuen under Generelt/Tilpasning. Hen i REP-kolonnen under Ret.
Du skal nu vide hvad kontospecifikationen hedder som Report. Vælg denne og brug her Ctrl+F9. Gem rapporten med F3.
Hvis du ikke ved rapporten hedder må du lige skrive hvilken version du sidder i.
Avatar billede brianrefshauge Nybegynder
01. november 2004 - 12:25 #11
Hej danmarlin, jeg kunne ikke komme ind i REP - ret. Den skrev at jeg ikke havde den rette version af windows til at benytte dette værktøj. Men nu har jeg i stedet fundet C5 sp2, som jeg har installeret. Nu virker det hele :)Men tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede danmarlin Praktikant
01. november 2004 - 12:51 #12
Lige for en anden gangs skyld, så kan du kun bruge REP-funktionen i udviklingsmenuen hvis du går ind i consol-versionen af C5.
Avatar billede poshed Nybegynder
03. november 2004 - 22:28 #13
Det er en meget almindelig fejl. Som du skriver hjælper det ofte at installerede hot fixes og service packs.

Det kan også skyldes at din printer ikke er sat korrekt op.

Anya