Avatar billede juliefabricius Nybegynder
31. oktober 2004 - 17:21 Der er 2 kommentarer

Fotoprinter - hvad skal man købe?

Overvejer at købe en fotoprinter. Den må gerne kunne udskrive normal størrelse 9x13, men også gerne op til A4. Prisleje 1500-2000 kr. Er holdbarheden af udskrifterne OK? Har både hørt at den er ringe i forhold til fotohandlerens billeder og har en holdbarhed på 100 år. Er det økonomisk at købe en printer til normalt forbrug i vores familie ( ca. 1000 - 1500 fotos om året ).
Avatar billede bleze Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:35 #1
Ville vælge Dell's foto printer til 10*15...  De svarer til fotohandlerens kvalitet.

En normal blæk printer til alt over 10*15 (normale udskrifter).

Hvis du skal bruge billige store fotos som ikke kræver det skal være her og nu ville jeg vælge føtex/bilka da de er gode og billige.

Nej det er ikke økonomisk at printe selv.  I bilka giver du 95 øre. Når du printer giver du fra 2.8 kr og op efter for 10x15, lidt mindre når det er blæk men så er det også derefter med holdbarheden
Avatar billede sarkis Nybegynder
28. december 2004 - 21:01 #2
Jeg vil anbefale Canon. Deres nye PIXMA serie kan konkurere med fotoforhandlerens kvalitet. Jeg bruger selv Canon 550i (ældre model) med 4 seperate patroner, og er meget glad for den.
MVH
sakis