Avatar billede jnrmgs Juniormester
31. oktober 2004 - 09:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Danske tegn i Dreamweaver MX 2004

Hej!

Jeg har et problem med at Dreamweaver MX 2004 ikke vil vise æ, ø og å korrekt.

Hvis jeg kopierer noget tekst ind fra eksempelvis en e-mail jeg har modtaget, og derpå viser siden i IE, skriver den tegnene som f.eks. Ã¥ ø

Jeg har netop skiftet fra Dreamweaver Ultradev 4 til MX 2004. I den gamle version har problemet der ikke!

Er der nogen der ved hvad der kan være galt. Er det måske en instilling der er forkert?

En løsning med at kan skrive f.eks. æ kan jeg ikke bruge, da det er temmelig meget tekst der skal kopieres ind! Gl. version lavede selv æ, ø og å om til disse koder!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:33 #1
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:35 #2
Men først gå til Edit --> Pref...... --> Fonts

Den skal stå til Vesteuropæisk
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:35 #3
Og BTW. er der forskel på om du paster i Code eller Design Wiev ?
Avatar billede jnrmgs Juniormester
31. oktober 2004 - 09:44 #4
Hvis jeg paster i Code ser det ud som det skal i IE, men ikke når jeg prøver i design. Det jeg ikke forstår er at der står nøjagtig det samme i koden uanset om jeg paster i den ene eller den anden!

Jeg prøver lige det der update ...
Avatar billede jnrmgs Juniormester
31. oktober 2004 - 09:52 #5
Updaten er til version 7.0.1. Da min version allerede er version 7.0.1 hjælper det ikke noget!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:58 #6
Har du mulighed for at vidre sende den mail som du kopiere fra til mig?

Slet evt. følsom info fra den først!

eksperten.dkSLET@SLETbojohansen.dk
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2004 - 10:01 #7
Du skal sende den i dens originale form, altså uden at ændre på tekst formateringen.
Avatar billede jnrmgs Juniormester
31. oktober 2004 - 10:02 #8
Nu er problemet tilsyneladende forsvundet af sig selv!!! Jeg synes ikke jeg har ændret nogle indstillinger. Dog har jeg havde programmet lukket, og lukket op igen! Det må åbenbart have gjort det. Der må være en bug i programmet!
Avatar billede jnrmgs Juniormester
31. oktober 2004 - 10:04 #9
Det bliver ikke nødvendigt at sende. Det havde ikke noget med formateringen i kilden at gøre. For jeg prøvede også at paste noget fra en Notepad-fil. Her lavede den heller ikke tegnene om! Men som sagt har problemet løst sig selv!

Men ellers tak for tilbuddet!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2004 - 10:06 #10
Måske, du skal også huske at slå alt som er af Antivirus fra mens du installere DW produkter.
Dette skal gøres fordi DW produkter har et indbygget API som bruges til Extensions, uden dette API ingen extensions, men desværre ser Antivirus programmer det som en evt. virus.
Så husk det, ved install eller update skal Antivirus slås fra
Avatar billede jnrmgs Juniormester
31. oktober 2004 - 10:08 #11
OK! Tak for advarslen!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2004 - 12:55 #12
Og tak for gratis hjælp