Avatar billede ronnip Nybegynder
30. oktober 2004 - 16:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

spil lagger efter SP 2

Jeg har en athlon2200 med 1024mb ram, 2mbit internet, GF4 Ti4400. Windows XP netop installeret SP2 (par uger siden) har norman firewall og virus scan.

mit problem er at flere spil er begyndt at lagge helt vildt, både internet basseret og "børnespil".. har haft slået alt virus scan, samt firewall fra. har også fjernet alt i msconfig, start.

hvad mere kan jeg gøre....Jeg er ret sikker på at SP 2 er en del af problemet!
Avatar billede nopsen Ekspert
30. oktober 2004 - 16:17 #1
har du prøvet at opgradere alle drivere til chipset, lyd, lan, grafik osv?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
30. oktober 2004 - 16:24 #2
sim 2 også ?
Avatar billede ronnip Nybegynder
30. oktober 2004 - 16:52 #3
ikke sim 2. har ikke spillet...

nej jeg har ikke opdateret drivere...prøver det!
Avatar billede nopsen Ekspert
30. oktober 2004 - 17:08 #4
god ide, start med chipset driveren og derefter de andre.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
30. oktober 2004 - 17:13 #5
Det var det, her jeg tænkte på:

"EA Games mener ikke, at Sims2 er det eneste program, der ikke virker sammen med Service Pack 2, og spiller således bolden over på Microsofts banehalvdel og opfordrer til, at Microsoft får udsendt en fejlrettelse."

Kilde: http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=25796
Avatar billede ronnip Nybegynder
30. oktober 2004 - 17:25 #6
chipset driveren OÔ hvad fanden er det for en ? er ikke helt med, Grafik driver er jeg med på men chipset...Hjælp
Avatar billede gl.k. Nybegynder
30. oktober 2004 - 17:27 #7
Driverne til dit bundkort.
Avatar billede nopsen Ekspert
30. oktober 2004 - 18:02 #8
du skal installere driverne til dit bundkort, hent de nyeste hos producenten af kortet.
Avatar billede ronnip Nybegynder
07. november 2004 - 15:09 #9
nu har jeg installeret nye drivere til bundkort, og ny driver til skærmkort, endda prøvet med en ny Beta. intet nyt.

jeg har ennda, prøvet at såille lokalt, (ikke net) og der er stadig det vildeste lag.

hjælp mig venligst, er det mit grafikkort, der har taget sig en tur? er den nogen måde jeg kan teste om det fungere korrekt?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
07. november 2004 - 22:20 #10
Ikke rigtig.
Evt. ved Sandra´s Comb. Performance Index Wizard. Sandra kan downloades gratis.
Den tester ikke grafikdelen, men alt andet.
Du kan ikke prøve kortet i en andens PC ? Eller - Du har ikke et andet grafikkort liggende, vel?

Og - Se i bios om alt er som det skal være og jeg
vil til sidst anbefale dig at prøve med version 45.23 grafikkortdriver.

vh
Avatar billede gl.k. Nybegynder
16. november 2004 - 05:29 #11
fandt du ud af noget?
Avatar billede ronnip Nybegynder
16. november 2004 - 07:31 #12
nej, der er intet ændret, desværre...det der irritere mig mest er at jeg snart har prøvet alt...

det har ikke noget med driverne og gøre...er jeg efterhånden overbevist om.
min cpu load, kommer op på 100%, når disse lag kommer. jeg har så renset min pc med adaware, og anti virus programmer,(i fejlsikret) endda slettet nogle filer, som ikke behøver være der,  stadig uden succes.

jeg er meget tæt på bare at smide denne computer ad H til.
Avatar billede ronnip Nybegynder
16. november 2004 - 07:32 #13
og jeg har ennda lavet, lavet en system genoprettelse til før SP2..uden ændring.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
16. november 2004 - 18:26 #14
Gør den det samme, hvis du hiver netkabelet helt ud af netværkskortet?

Kan du måske aflæse hvilken proces ( alt/ctr/del ---> Processer ) der tager sig de 100% CPU load?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. december 2004 - 01:59 #15
Fortæl evt. lige, om du fandt ud af det og afslut så evt. spørgsmålet, tak.
Avatar billede ronnip Nybegynder
26. december 2004 - 09:54 #16
Intet af ovenstående løste mit problem. det er endt ud med at jeg har skilt min computer ad, brugt de dele jeg kunne og lavet en ny computer.

Derfor er dette ikke mere interessant.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
17. februar 2005 - 14:35 #17
Ok, så afslut selv sprgsm..