Avatar billede suppenudel Nybegynder
28. oktober 2004 - 01:19 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Indsætte billede, så det starter helt i venstre hjørne

Hej,

Hvis jeg indsætter et billede - eller for den sags skyld opretter en tabel i dreamweaver, vises det altid ca. med centimeters luft både fra oven og fra venstre. Også selvom jeg har sat align til "top". I modsætning til hvis man vælger sit billede som sidens baggrund, starter det helt i øverste venstre hjørne.

Hvordan kan det være?
Avatar billede marcus456 Nybegynder
28. oktober 2004 - 01:24 #1
Du går ind i "modify"->"pageproperties" og sætter margin til 0.
Du kan også gå ind i koden og gøre det således herunder:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
</body>
</html>
////
mvh.
Avatar billede marcus456 Nybegynder
28. oktober 2004 - 01:26 #2
Hvordan det kan være?..ved jeg ikke..vel standart :-)
Avatar billede marcus456 Nybegynder
28. oktober 2004 - 01:29 #3
Hvad du sætter dine tabeler til påvirker ikke selve margins.
Du kan sætte 0 som standart i en inkluderet style.css fil.
Avatar billede suppenudel Nybegynder
28. oktober 2004 - 01:34 #4
Hey du. Tak skal du have, har altid været irriteret over at den gjorde, men nu hjalp det da :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
28. oktober 2004 - 02:05 #5
Lige et godt råd:
Du har 30 åbne spørgsmål!
Hvis du forventer at folk skal blive ved med at bruge tid på at hjælpe dig, vil det nok være en god idé at lukke nogle af disse.  c",)
Avatar billede suppenudel Nybegynder
28. oktober 2004 - 02:41 #6
Hej Vejmand, jeg kender ikke lige til alle de detalierede regler omkring spørgsmål og point. Jeg ved godt at de fleste brugere her går efter højeste point-status, men handler det ikke ligeså meget om at få hjælp eller svar på det man er i tvivl om?

Altså jeg har kun brugt eksperten for få hjælp og for at se om jeg kan hjælpe andre som en udfording.

Jeg synes bare tit, hvis altså der er en diskussion omkring folks tilstedeværelse, handler det om point og point-snyd - kan vi da ikke glæde os over at vi ved hjælp fra andre har fundet løsningen på de givne problemer fra eksperter?
Avatar billede suppenudel Nybegynder
28. oktober 2004 - 02:42 #7
- men derfor skal jeg da nok tage mig tid til at lukke nogle af de spørgsmål ...
Avatar billede morteeart Nybegynder
28. oktober 2004 - 02:46 #8
mht. åbne spøgsmål er der fordi det er uhøfligt at lade dem stå åbne, og fordi når man så søger dem igennem så står de som åbne, dvs. uden løsning.

Derfor er det vigtige, det er ikke så meget pga. points.

Mht. margin så er det fordi browserne (IE, Firefox) har en standart margin på 10px i toppen og i venstre side.

<!-- <flame> -->

Det mest korrekte ville være at lave et stylesheet og sætte margin i dette, da body som dreamweaver (og alle andre WYSIWYG editorer) bruger ikke er optimalt, og giver en uoverskueligt kode.

<!-- </flame> -->