Avatar billede sondac Nybegynder
27. oktober 2004 - 21:26 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Upload går helt amok

Hej

Min pc står konstant og uploader lige meget om man bruger nettet elle ej. Har prøvet escan antivirus men det hjalp ikke.

Her er min log

Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\System32\svcshost.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\TaskBar\CTLTray.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Avant Browser\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Thomas\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 3 for hijackthis.zip\HijackThis.exe
C:\Programmer\The All-Seeing Eye\eye.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Kaspersky\mwavscan.com
C:\Kaspersky\kavss.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://svcs.microsoft.com/svcs/mms/whatsnew.asp?Plcid=0406&Version=4.0&Build=4.0.0155&CLCID=0406&BrandID=WindowsMessenger&Country=00
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TaskTray] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\TaskBar\CTLTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TaskBar] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\TaskBar\CTLTask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O8 - Extra context menu item: Bloker alle billeder fra den samme server - C:\Programmer\Avant Browser\AddAllToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Marker forekomster af ord på denne side - C:\Programmer\Avant Browser\Highlight.htm
O8 - Extra context menu item: Søg på ord - C:\Programmer\Avant Browser\Search.htm
O8 - Extra context menu item: Tilføj til AD Black List - C:\Programmer\Avant Browser\AddToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Åben alle links på denne side... - C:\Programmer\Avant Browser\OpenAllLinks.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098811081905
Avatar billede resist Nybegynder
27. oktober 2004 - 21:33 #1
Din computer er fuld af virus pga. manglende opdateringer. Hent som minimum Service Pack 1 + kritiske opdateringer til Windows og IE. Besøg Windows Update.
Avatar billede sondac Nybegynder
27. oktober 2004 - 21:33 #2
ja ved jeg men har haft problemet før hvor alt var fuldt opdateret
Avatar billede resist Nybegynder
27. oktober 2004 - 21:35 #3
Efter du har hentet og installeret SP1, skal du køre denne engangsscanner: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i fejlsikret tilstand (F8 i opstart) og kør mwav.exe – aktiver så den scanner mest muligt.

Efter scanningen genstartes normalt.

Kopier en ny HijackThis-log herind i tråden - tak.
Avatar billede resist Nybegynder
27. oktober 2004 - 21:36 #4
Hvilke problemer har du haft, når Windows og IE er fuldt opdateret?
Avatar billede sondac Nybegynder
27. oktober 2004 - 21:44 #5
det samme og har prøvet det som du siger resist det er jo det der hedder escan antivirus ik?
Avatar billede resist Nybegynder
27. oktober 2004 - 21:57 #6
Prøv at opdatere Windows og IE, tag en scanning med nyeste version af mwav.exe (escan) fra fejlsikret: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart normalt og kom med en ny log fra HijackThis - tak.
Avatar billede sondac Nybegynder
27. oktober 2004 - 22:22 #7
det er en svchost som tager alt uploaden jeg kan ikke slå den fra.
Avatar billede resist Nybegynder
27. oktober 2004 - 22:42 #8
Det er virus: svcshost.exe Download opdateringer og kom med en ny log fra HijackThis - tak.
Avatar billede sondac Nybegynder
28. oktober 2004 - 13:54 #9
hmm ja en opdatering hjalp nu er det væk måske de har fikset det i servicepack 2?
Avatar billede resist Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:42 #10
Så lad mig se en ny HijackThis-log ;-)
Avatar billede sondac Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:46 #11
Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\TaskBar\CTLTray.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Avant Browser\iexplore.exe
C:\Programmer\teamspeak2_RC2\TeamSpeak.exe
C:\DOCUME~1\Thomas\LOKALE~1\Temp\Midlertidig mappe 4 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://svcs.microsoft.com/svcs/mms/whatsnew.asp?Plcid=0406&Version=4.0&Build=4.0.0155&CLCID=0406&BrandID=WindowsMessenger&Country=00
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [TaskTray] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\TaskBar\CTLTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TaskBar] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\TaskBar\CTLTask.exe
O8 - Extra context menu item: Bloker alle billeder fra den samme server - C:\Programmer\Avant Browser\AddAllToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Marker forekomster af ord på denne side - C:\Programmer\Avant Browser\Highlight.htm
O8 - Extra context menu item: Søg på ord - C:\Programmer\Avant Browser\Search.htm
O8 - Extra context menu item: Tilføj til AD Black List - C:\Programmer\Avant Browser\AddToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Åben alle links på denne side... - C:\Programmer\Avant Browser\OpenAllLinks.htm
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098811081905
Avatar billede resist Nybegynder
28. oktober 2004 - 16:22 #12
Opret en mappe kun til HijackThis. Placer HijackThis i denne mappe og kør programmet derfra.

Herunder er der nogle filer, som du skal fixe. Sæt en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned.

Fix disse med HijackThis:

O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe

----
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
----

Genstart i fejlsikret tilstand (F8 i opstart).  Brug Start > Søg. Find og slet:

svcshost.exe (læg mærke til stavemåden)

Genstart almindeligt og send en ny log herind til tjek – tak.
Avatar billede sondac Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:16 #13
øhh hvad er det for en mappe jeg skal åbne? bare en tilfældig?
Avatar billede sondac Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:18 #14
ahh ok never mind mig der er lidt dum:)
Avatar billede sondac Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:27 #15
Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\TaskBar\CTLTray.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Avant Browser\iexplore.exe
C:\DOCUME~1\Thomas\LOKALE~1\Temp\Midlertidig mappe 4 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://svcs.microsoft.com/svcs/mms/whatsnew.asp?Plcid=0406&Version=4.0&Build=4.0.0155&CLCID=0406&BrandID=WindowsMessenger&Country=00
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [TaskTray] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\TaskBar\CTLTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TaskBar] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\TaskBar\CTLTask.exe
O8 - Extra context menu item: Bloker alle billeder fra den samme server - C:\Programmer\Avant Browser\AddAllToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Marker forekomster af ord på denne side - C:\Programmer\Avant Browser\Highlight.htm
O8 - Extra context menu item: Søg på ord - C:\Programmer\Avant Browser\Search.htm
O8 - Extra context menu item: Tilføj til AD Black List - C:\Programmer\Avant Browser\AddToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Åben alle links på denne side... - C:\Programmer\Avant Browser\OpenAllLinks.htm
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098811081905
Avatar billede sondac Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:32 #16
Ok nu kører det normalt svar lige så giver jeg dig points:)
Avatar billede resist Nybegynder
28. oktober 2004 - 20:07 #17
Svar ;-)

Du skal lige slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør, så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle
Herefter genstarter du og slår systemgendannelse til igen. Du må også sætte mappeindstillinger tilbage til oprindelige indstillinger.

Her er et link til sikker surfing: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede resist Nybegynder
28. oktober 2004 - 20:08 #18
Og den nye log ser forresten ren ud.