Avatar billede manixdk Nybegynder
27. oktober 2004 - 18:16 Der er 4 kommentarer

Computer slukker efter 2 min.

Hejsa...
Min computer slukker hele tiden ca. 2 minutter efter at den er gået ind i windows... nogle gange fryser den bare mus og keyboard. Det er ikke blaster virus'en.
Kan det være en hardware fejl?
Avatar billede nopsen Ekspert
27. oktober 2004 - 19:21 #1
det kan være flere ting, manglende eller for gamle drivere, defekt hardware, varmeproblemer osv.. har du installeret alle de korrekte og nyeste drivere til bundkort og alle andre enheder?
Avatar billede manixdk Nybegynder
28. oktober 2004 - 08:24 #2
ja det sku jeg mene... det er en hel ny computer.. :)
Avatar billede arrow Nybegynder
28. oktober 2004 - 08:59 #3
Først: Check kabler etc. og se om de sidder ordentligt. Når jeg siger kabler snakker jeg om dem der sidder inde i computeren. Hvis problemet er de eksterne kabler er sagen jo en helt anden :)

Problemet er oftest ikke drivere som de andre påstår, men kan stadigvæk være en mulighed. Nu siger du computeren er ny, så jeg regner ikke med at du har nogle vigtige data du skal gemme, derfor anbefaler jeg en formatering og en reinstallation. Skulle computeren dog gå ned under formateringen er det ikke driverne der er problemet, så er problemet efter alt sansynlighed noget der har med din harddisk at gøre. Nu ved jeg ikke hvem der har produceret din computer, men kan forestille mig at det er nogle amatører som ikke kan sætte en varmesvag harddisk i de computere de sælger. Om det er firmaet bag der er amatører (eller dig der har valgt en elendig harddisk i tilfælde af at computeren er sammensat/hjemmebygget med valgfrie komponenter). Prøv evt, inden du formaterer at køre med åbent kabinet, og mærke om den bliver varm.

Sansynligheden for virus er der også, jeg sad selv i nat og geninstallerede Windows på min nye 200 GB harddisk, der gik ikke 2 min før jeg var koblet på nettet at jeg blev inficeret, fordi at jeg ikke kunne nå at opdatere mit antivirus inden virussen kom på (det var 2003 versionen af Norton). Løsningen blev formatering og reinstallation af Windows, hvorefter jeg installerede AVG Antivirus, da selve installationsfilen blev opdateret. Det kan anbefales hvis du formaterer at du beskytter dig mod virus, så der ikke sker noget lign. Virus kan altid være årsagen.

Håber det var en hjælp :)

Mvh. Arrow
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 19:28 #4
lidt feedback ville være rart.