Avatar billede andyand Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Google Desktop search

Hej efter at have installeret denne for coole search børge på min pc har jeg fået lidt noia: til trods for deres respekt for privat blabla så ses et IP nummer (not mine)stadig i adresselinien.. er det Googles IP? og isåfald bliver al min info storet på deres server?
http://desktop.google.com
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 13:14 #1
Nej... de gemmer ikke nogle personlige oplysninger

Ifølge deres "Privacy Policy":

What information does Google receive?

By default, Google Desktop Search collects a limited amount of non-personal information from your computer and sends it to Google. This includes summary information, such as the number of searches you do and the time it takes for you to see your results, and application reports we'll use to make the program better. You can opt out of sending this information during the installation process or from the application preferences at any time.

Personally identifying information, such as your name or address, will not be sent to Google without your explicit permission.
Avatar billede andyand Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:19 #2
tak for svar... det er jo bare det at den skal jo af indexet af indholdet af din computer storet et eller andet sted og det forekom mig bare at det så måske foregik på den IP/server...
Avatar billede andyand Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:20 #3
"den skal jo HA index...."
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 13:27 #4
Jeg vil umiddelbart tro at den gemmer indekseringen lokalt på computeren, for at få bedst mulig performance, kan dog ikke helt præcist læse det ud fra nogle artikler på nettet.

Jeg tror dog ikke du skal være nervøs for at de snuser i dine oplysninger...
Avatar billede andyand Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:28 #5
cool jeg chiller så.. tak for svar
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 13:31 #6
Velbekomme, takker for point :-)