Avatar billede jytte Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

radar: hvilket værktøj

Jeg vil gerne ud fra et spørgeskemaresultat som gemmes i en database kunne lave en radar.

Ved en radar forstår jeg følgende:

et diagram lavet ud fra 8 stillede spørgsmål med svarmuligheder fra 1 til 5.

Diagrammet består af 5 concentriske cirkler med radius 1 til 5.
Cirklerne er delt i 8 lige store dele. Hver radius repræsenterer et spørgsmål og skærer hver af cirklerne i 5 punkter som repræsenterer svarmulighederne hørende til dette spørgsmål.

En besvarelse kan således repræsenteres ved et polygon som laves ved at trække linier mellem svarene (som jo er skæringspunkter).

Mit spørgsmål er nu hvilket værktøj jeg bør vælge til at vise min radar på en webside ?
Avatar billede japping Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:31 #1
Hvorfor ikke vælge Excel. Excel har indbygget radar og kan generere grafen til hjemmesiden.
Avatar billede jytte Nybegynder
27. oktober 2004 - 09:01 #2
Det skal gerne være sådan at umiddelbart efter at en person har besvaret de 8 spørgmål på en webside skal han se den genererede radar-graf på hjemmesiden. Kan man f.eks via ASP generere et Excel med de korrekte input til en visning af en radar-graf ?

Den radar jeg kan se i Excel er lidt grov i stregerne og den består ikke af cirkler men af ottekanter -- jeg synes umiddelbart det må kunne laves kønnere.
Avatar billede jytte Nybegynder
15. november 2004 - 20:37 #3
Jeg kunne ikke lige bruge din Excel-løsning. Du får dog pointene for din indsats.

Jeg tror nok jeg vælger at bruge asp-image som har nogle funktioner man kan bruge til selv at lave en radar.