Avatar billede ambro Nybegynder
25. oktober 2004 - 18:43 Der er 12 kommentarer

svchost stiger

vil i se på denne..

der er en svchost som stiger til 500-600 mb og sluger slt cpu kraft

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 18:39:18, on 25-10-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Michael\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dyndns.dk/start.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\RunOnce: [NCInstallQueue] rundll32 netman.dll,ProcessQueue
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. oktober 2004 - 00:10 #1
Prøv at genstarte et par gange og kør så hijackthis igen og check om denne linie stadig er i loggen:
O4 - HKLM\..\RunOnce: [NCInstallQueue] rundll32 netman.dll,ProcessQueue

Er den det, så fix den.

Det er kun meningen at den skal køres og så forsvinde.
Jeg så et andet spørgsmål om samme problem, og i den forsvandt linien ikke automatisk fra loggen som den ellers skulle, og brugeren valgte tilsidst at formatere.
(ingen prøvede at fixe linien)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
26. oktober 2004 - 00:13 #2
Der er ikke noget snavs i din log, men jeg har set en tråd med svchost problemer, hvor denne line også var der  O4 - HKLM\..\RunOnce: [NCInstallQueue] rundll32 netman.dll,ProcessQueue. Ikke sådan at forstå, at du skal fixe den, men prøv lige at tjekke den. Du kan også prøve at finde synderen med Process Explorer  http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
26. oktober 2004 - 00:16 #3
Tonnybrandt-> Næsten enige *S*
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
26. oktober 2004 - 00:19 #4
Lad os da håbe at det hjælper at fixe den. Jeg havde så ikke lige lagt mærke til at den kom igen, selvom den burde være væk ved genstart. Godt observeret Tonnybrandt ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. oktober 2004 - 00:24 #5
Tak. Og jeg krydser fingre for at det er den der er problemet.

Det er ekstremt sjældent at man kun kan få 1 eneste hit på google i en søgning, så der er faktisk en rimelig chance for at det ER problemet.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
26. oktober 2004 - 00:41 #6
Jep, også min tanke :)
Avatar billede ambro Nybegynder
26. oktober 2004 - 08:43 #7
Systemet er kun 14 dage gammel, Det har vel ikke noget med et clokket grafikkort???? jeg har kørt sfc et par gange uden held! har også haft problemer med at få netkort til at funge.. problemer med at starte kortene, prøvede med 4 forskillige...

Fik gang i nettet igår, efter flere timers forsøg, det hjalp da jeg lukke svchost'en så kunne jeg instalere kortet..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. oktober 2004 - 08:45 #8
Ja men har du checket den linie i loggen ?
Avatar billede ambro Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:39 #9
Tak for hjælpen... Et lille godt værktøj. Fandt fejlen. Et tidligere Netkort...
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. oktober 2004 - 20:16 #10
godt det lykkedes ;)

tonnybrandt-> smider du også et svar her ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 20:49 #11
Så skidt da *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. november 2004 - 02:31 #12
Kan spørgsmålet lukkes ?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester