Avatar billede jaychillumsen Nybegynder
25. oktober 2004 - 03:30 Der er 4 kommentarer

Hvordan kommer jeg ind i routeren og åbner porte??

Jeg er ved at forsøge at lave en ftp server,men kan ikk finde ud af hvilke porte der er åbne,og hvordan jeg åbner dem der skal bruges..

Forbindelsen går fra routeren og ind i en switch og videre til en anden switch og så med i min pc..

Nogen der har nogle foreslag til hva jeg skal gøre??

Mvh T
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. oktober 2004 - 07:15 #1
ja først så skal du skrive hvilken Router der er tale om.

Mens du finde ud af det, så kan du læse i manualen til Routeren, hvor det uden tvivl står (under opsætning)
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
25. oktober 2004 - 09:58 #2
oftest skal du åbne en browser og skrive den interne Ipadresse på din router. på mine to routere er det f. eks. 192.168.0.1 og 192.168.2.1 men kig evt i den manual.

Når du så er inde i routeren skal du kigge efter en indstilling der hedder "port forwarding" deri skal du åbne for port 21 for alm. FTP. Hvis du skal bruge secure ftp også skal du samtidig åbne for port 22. Jeg vil klart anbefale dig kun at bruge sFTP da det er meget mere sikkert.
Avatar billede jaychillumsen Nybegynder
25. oktober 2004 - 11:18 #3
Jeg ved ik hva der er for er router,da den ligger inde ved naboen....
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
25. oktober 2004 - 11:22 #4
ok.. prøv at spørge naboen.. Når nu i er flere der bruger den skal du huske at lave en "virtual server" og pege port 21/22 over til din egen interne IP adresse. på den måde sikrer du at folk der kobler sig på din FTP server ikke prøver at komme ind på din naboes PC men havner på din PC.