Avatar billede hieu Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:18 Der er 4 kommentarer

MS Agents

Hejsa

Jeg sidder og roder med MS Agents ActiveX til Director, men det går desværre ikke så godt. Det er lykkedes mig at få en agent op at køre og udføre diverse operationer med denne, men mit problem er at jeg kun kan benytte default agenten dvs Merlin. Og ja jeg har installeret andre agenter og tjekket om de er placeret rigtigt osv. Den simple kode er som følger:

s=sprite(1) -- activex-control "Microsoft Agent Control 2.0"
s.Connected=1
s.RaiseRequestErrors=0
str="Characters.Load('Ozzar','Ozzar.acs')"
s.callString(str)
str="Characters('Ozzar').Show"
s.callString(str)

Selv om jeg specifikt vil have en anden agent end Merlin, så kan jeg kun få Merlin frem. Nogle der har erfaringer på dette område? Eller er der nogle der kender et sted, hvor der findes dokumentation til MS Agent til Director? Håber nogen kan hjælpe...
Avatar billede jmc Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:06 #1
Avatar billede jmc Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:23 #2
Du har sikkert bare glemt af installere merlin.
Avatar billede jmc Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:24 #3
eller jeg mener glemt at installere de andre.
Avatar billede hieu Nybegynder
27. oktober 2004 - 08:40 #4
Den extra du refererer til er en kommerciel version, som jeg ikke har tænkt mig at investerere i. Jeg kommunikerer direkte via MS Agent activex komponenten. Nej jeg har ikke glemt at installere de andre. De er alle placeret under samme sti som Merlin. Men eller tak for forslagene...