Avatar billede amtoft Novice
22. oktober 2004 - 16:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg den LYDLØSE pc?

Hejsa.

Er netop på vej til at returnere 2 pc'ere som forhandleren havde lovet ville støje 11 db, men fakta er at de larmer mindst 44 db.!

Mit spørgsmål er så, hvor finder jeg komplette computere der er lydløse?

Har set de masser af spørgsmål om emnet, men hver gang synes jeg der er henvisning til steder der forhandler støjdæmpende komponenter og ikke komplette pc'ere.

Jeg vil gerne have det hele leveret og samlet fra ét sted, hvor jeg så også kan smide det i hovedet på dem igen, hvis det ikke lever op til hvad der er lovet.

Har en prisramme på 10-12.000,- pr. stk.
(ex. skærm, tastatur, mus)
Avatar billede wtd_nielsen Nybegynder
22. oktober 2004 - 17:00 #2
tjaa, der findes samlede systemer, men ved ikke om de kan købes i dk:
http://www.silentpcreview.com/article135-page1.html

http://www.silentpcreview.com/section16.html
Avatar billede ricky Nybegynder
22. oktober 2004 - 18:08 #3
Shuttle er på ingen mulig måde lydløs, støjsvag eller noget der ligner.

Så længe der er blæsere i - kan de ikke blive lydløse, højst støjsvage.
De gælder således også for de vandkølingssystemer der findes idag.

Derudover vil du kunne høre harddisken såfremt at du måtte kunne fjerne blæserne.

11dB er (sagt på den pæne måde) ukorrekt - alene harddisken vil larme mere. Desværre er det støjmæssige aspekt idag præget af løgn og de angivelser som du ser opgivet i.f.m. diverse PC'ere, blæsere m.v. er som hovedregel løgn.

Problemet er desuden at selv de forhandlere der giver udtryk for at interessere sig for området - selv ikke aner hvad det er de har med at gøre.

Det samme gælder desværre også for journalister og andet godt-folk - de aner heller ikke hvad de snakker om.

Brugererfaringer kan du heller ikke bruge til noget - da det altid vil være subjektive vurderinger, tilsyneladende præget af at folk ikke vil indrømme at de har givet en mindre formue for noget som slet ikke kan det de troede de købte.

Summen er at du kan ikke stole på nogen som helst - men er nødt til at danne dine egne erfaringer - ud fra din egen præference.

Så prøv dig frem, ud fra hvad du synes der lyder sandsynligt, og sørg for altid at have 100% returret.

En ting som måske kan hjælpe dig lidt på vej.. aluminiumskabinetter og støjfokus giver overhovedet ingen mening. Stort set samtlige lydnuancer vil gå lige igennem aluminium og derfor er det som hovedregel en ret dårlig løsning. Og det siger netop en hel del om f.eks. Shuttle og 95% af dem der siger at de har fokus på støj..
Avatar billede mushkin Nybegynder
22. oktober 2004 - 21:03 #4
Her er din løsning:
http://asp.webconsult.dk/privat/ShowProds.asp?c=44

Du kan evt. købe et bedre grafikkort, vil anbefale et kort hvor Webconsults GFX køler kan monteres:
http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p=225

Den passer bl.a. på et Asus R9600XT:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=67487
Avatar billede amtoft Novice
22. oktober 2004 - 21:08 #5
Jeg har luret lidt på Webconsult's Compergo O2 Ultra ... ;)
Nogen der har erfaring med en sådan?
Egentlig ville jeg helst om jeg kunne få det hele hos én.
Avatar billede ricky Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:20 #6
Webconsult/Noise Control er et af de bedste eksempler på firmaer der sælger varm luft. Sørg for guds skyld for at have returret!
Avatar billede mushkin Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:28 #7
Har lige nærstuderet Compergo'en grundigt. Og tror faktisk ricky har ret. Den bliver meget varm. Der er ingen udsugning i PSU'en og heller ingen kabinetblæsere. Derudover er det en 26dB cpu-køler. Den er godt nok temperatur styret, men hvad hjælper det hvis kabinettet er meget varmt. Så kører den alligevel fuld skrue og er ikke speciel lyddæmpet.
Så glem den igen.

Jeg har ikke tid lige nu, men når jeg kommer hjem igen skal jeg lige prøve at sætte en pc sammen til dig. Shg.dk har en god saml-selv pc menu hvor man selv bestemmer delene. Jeg er selv meget kritisk hvad angår støj, så jeg skal nok sørge for at vælge nogle gode dele. Din prisramme er i hvert fald stor nok til at få en hurtig og støjsvag pc.
Avatar billede mushkin Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:29 #8
Og du skal ikke tænke på samling af pc'en. Det ordner shg for 400 kr.
Avatar billede mushkin Nybegynder
23. oktober 2004 - 18:51 #9
http://www.shg.dk/produkter/samlselv/samlmain.asp?samltype=a64-939

Her har jeg sat følgende sammen:

Asus a8v deluxe bundkort
Amd64 3200+ (de får den på lager i løbet af denne måned)
Zalman 7000B cu køler
2x512 Kingston HyperX pc3200
His Radeon 9800 Pro IceQ grafikkort (meget støjsvag)
Audigy 2 ZS lydkort
Maxtor DiamondMax 10 250Gb (16Mb Cache)
CoolerMaster Centurion kabinet
Chill Innovation 400watt strømforsyning
Plextor dvd-brænder med s-ata

Ialt: 11390 inkl. samling af pc'en.
Avatar billede mushkin Nybegynder
23. oktober 2004 - 18:54 #10
Linket virker ikke.
Gå ind på www.shg.dk, vælg 'Saml Selv Din Pc' og 'Amd Athlon64 Sokkel 939'
Avatar billede amtoft Novice
24. oktober 2004 - 20:21 #11
Tak for det.
Overvejer lige en gang mere - som ricky skriver - "prøv dig frem" og det betyder nok at jeg gerne vil opleve en ny pc inden jeg køber den. Og det er jo ikke muligt via shg.dk.
Yderligere en ting spiller nu (pludselig) ind. Overvejer at skrotte tidligere laptops også og så i stedet købe 2 kraftige bærbare pc'ere.
De er jo pr. tradition mere støjsvage - men har selvfølgelig nogle andre begrænsninger.
Hvis jeg dog bare vidste, hvad jeg gerne ville .... :)