Avatar billede liselottegudmann Nybegynder
21. oktober 2004 - 10:25 Der er 4 kommentarer

Hent eksterne data via Excel forespørgsel

Hej

Jeg har hentet nogle eksterne data (excelfiler 3 stk.) ind i en projektmappe på 3 forskellige ark ved at oprette en (3) forespørgsel. Jeg har bl.a. sat flueben i opdater data ved åbning af fil og flueben ved fjern ekterne data fra regnearket før der gemmes, for at formindske filstørrelsen. Mit problem er så at denne fil skal udsendes til nogle brugere, men idet jeg har datakilden (filerne) liggende på min lokale computer kan de vel ikke køre den sådan uden videre, med mindre de har tilsvarende filer - Så mit spørgsmål går på hvordan jeg undgår de også skal have disse filer. Jeg ved jeg kan fjerne ovennævnte flueben og dermed få det til at køre, problemmet er bare, filen så fylder for meget?

Endvidere ved jeg at man i Access kan komprimere og reparere en database, kan man gøre tilsvarende i Excel?

På fohånd tak for hjælpen

MVH/LLG
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. oktober 2004 - 10:32 #1
Jeg tror, at du skal lave noget copy/paste for kun at have de "viste data". Ellers kommer du til at slæbe rundt på alle "baggrundsdata".

Jeg har aldrig hørt noget om repair/compress en excel fil...
Avatar billede liselottegudmann Nybegynder
21. oktober 2004 - 10:47 #2
Tak for svaret, det bliver dog alt for tungt at arbejde med, idet jeg har ret mange filer/ark ialt og de skal opdateres hver uge.

Ha' en god dag.
Avatar billede levich Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:08 #3
Den fil brugerne skal have, kan du ikke blot pakke den med winzip. Excel-filer kan jo komprimeres ret meget.
Avatar billede liselottegudmann Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:26 #4
Tak for svaret

Nej, det kommer til at fylde alt for meget, selvom jeg zipper dem - det er 22 filer * 5 MB der er kildefiler, herudover kommer der 7 filer som fylder ml. 7 og 9 MB stykket.