Avatar billede peekay Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Netforbindelse og SP2

Jeg opdaterede i går til SP2.

Hver gang jeg starter op eller genstarter er der ingen forbindelse til Internettet. Der dukker et ikon op i meddelelsesområdet. Når jeg klikker på det får jeg boksen
"Status for LAN-forbindelse".
Øverst ud for "Status" står der "Begrænset eller ingen forbindelse". Og lidt længere nede; "Du kan muligvis ikke oprette forbindelse til Internettet. Problemet opstod fordi netværket ikke tildelte en netværksadresse til computeren".

Jeg kan få forbindelse ved at klikke på reparer i samme boks. men skal altså gøre det hver gang jeg starter op/genstarter.
Avatar billede noden Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:02 #1
Sidder du på et netværk?
Har du ADSL og router?
Prøv i en DOS prompt at skrive "ipconfig /all"
Hvis dit ipnummer er 0.0.0.0 eller formegentligt 169.254.x.x så får din computer ikke noget ipnummer tildelt fra en DHCP server.
Tjek at netværkskablet sidder i, både i computeren og i en router i den anden ende!
Har du flere computere i netværket?
Avatar billede peekay Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:07 #2
Kablerne sidder som de skal. Jeg har ikke router, så det må være ADSL (?). Der er kun en computer tilsluttet forbindelsen.

Det med DOS prompt og ipnumre forstår jeg ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. oktober 2004 - 16:14 #3
Avatar billede peekay Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:15 #4
Nej, det har jeg prøvet.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:17 #5
Prøv at køre denne:
Start - Kør - Skriv - sfc /scannow
Husk mellemrummet mellem    sfc og /

sfc står for -> (S)ystem(F)ile(C)hecker

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:18 #6
Med netstikket ude af maskinen *S*
Avatar billede peekay Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:20 #7
Hulk!

Det kan jeg ikke. Den vil hele tiden have min Pro-cd selv om jeg har Home. Heller ikke nogle af de kendte løsninger på det problem virker. Har aldrig kunnet køre den kommando.
:-(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:23 #8
Sikke da noget møg :(
Du kunne måske prøve med en systemgendannelse så - men må så leve uden SP2 *S*
Avatar billede peekay Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:28 #9
Det er ikke nogen tilfredsstillende løsning.

Det er så det tredje større problem jeg har fået i løbet af få dage, og som hverken jeg selv eller andre kan gøre noget ved. Det vare ikke længe før jeg løfter lortet op, bære det udenfor og slipper. Så er alle tre problemer løst!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:32 #10
Det bestemmer du jo selv *S*
Var din maskine 100% ren for snavs, da du installerede SP2 ?
Hvis ikke, kan det meget vel være årsagen til dit problem.
Avatar billede peekay Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:35 #11
Der var med garanti ingen spyware på den. Jeg scannede med de fem bedste programmer der findes mod den slags (iflg. Spywarefri).
Avatar billede peekay Nybegynder
20. oktober 2004 - 17:16 #12
Nu har jeg fået løst problemet. Fik hjælp af Microsoft. Desværre fik jeg det selvfølgelig ikke skrevet ned, så jeg kan ikke præcist fortælle hvad vi gjorde. Men det var først Kør > cmd. Og så en kommando der nulstiller mit netværks-et-eller-andet.
Måske det siger nogen af jer noget og i selv kan regne resten ud.
Husker noget af den, men det hjælper jo ikke meget.
Avatar billede peekay Nybegynder
20. oktober 2004 - 17:28 #13
.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. oktober 2004 - 17:29 #14
Jamen velbekomme da - skulle det være en anden gang *S*
Avatar billede vejmand Juniormester
21. oktober 2004 - 16:32 #15
peekay - Kan du huske om det var denne kommando du skulle skrive efter cmd: netsh winsock reset ?