Avatar billede x-masman Nybegynder
20. oktober 2004 - 14:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Crystal Reports felt - distinct count

Hej,

Jeg skal have en distinct count i et felt i en rapport. Denne skal opfylde dette, som jeg har skrevet i SQL:

SELECT * FROM
EXTRA E1
WHERE
EXTRA.NAME = "a" AND
EXISTS(
        SELECT * FROM
        EXTRA E2
        WHERE
        E2.ID = E1.ID AND
        (E2.NAME = "b" or
        E2.NAME = "c")
)

Men hvordan skriver jeg det i et felt i min crystal report.
Jeg har indsat feltet og valgt distinct count, men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal skrive i formularen.
Avatar billede x-masman Nybegynder
20. oktober 2004 - 14:22 #1
EXTRA.NAME = "a" AND

skulle selvfølgelig være:

E1.NAME = "a" AND
Avatar billede nva Praktikant
20. oktober 2004 - 15:18 #2
Har du prøvet at skrive : E2.ID = E1.ID AND (E2.NAME = "b" or E2.NAME = "c")i formularen ?
Avatar billede x-masman Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:34 #3
Det er jo ikke rigtig crystal syntaks.

Jeg har måske beskrevet problemet lidt dårligt. Jeg har en rapport, der tager alle records hvor extra.name er en af a,b eller c. Derefter skal jeg have en optælling af records hvor følgende gælder: name = a og (b eller c), samtidigt skal de have samme ID.
Da jeg allerede har lavet udtræket, kan jeg ikke definere en e2 og e2 i optælnings formularen. Det eneste jeg kan se på er eksempelvis EXTRA.NAME.
Avatar billede x-masman Nybegynder
25. oktober 2004 - 19:26 #4
nå ikke