Avatar billede vixmix Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:33 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør man med dette??

Hej alle sammen.

Jeg er lidt nervøs, her den 07/10-04 bestilte jeg 2 computere på internettet ved T-data.dk til vores virksomhed. Men idag d. 20/10-04 har jeg stadig intet modtaget fra dem. Og en af medarbejderne snakkede om de havde sendt dem i mandags og vi ville modtage dem samme dag, men igen har vi intet modtaget ??.

Hvad gør man ved dette, når man ikke kan ringe dem op overhovedet, jeg har prøvet så mange gange ! Og jeg kommer fra odense, og de ligger i Frederikssund, det er noget af et stykke fra os jo, så det er ikke lige frem den løsning vi kigger efter.

Mvh.
Avatar billede and_ Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:36 #1
fik du et track & trace nummer fra dem? og hvordan betalte du?
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:41 #2
Der er lige nogle ting,som du skal huske på..

Hvis du har betalt med f.eks. dankort, og de ikke sender
kan du self. anmelde dem,samtidig med at du har købeloven med dig,
hvis du står og mangler computerne og i aftalte at de ville sende
med det samme kan du ophæve købet.
(Det kan du dog også med dine 14 dages fortrydelse som er på varer købt på nettet)

Så hvis du står og mangler dine pc'er så køb dem et andet sted og send dem tilbage
når du modtager dem. Hvis du ikke modtager noget, skal du klade til forbrugerstyrrelsen.

NB: Det anbefalses at man KUN køber varer over nettet ved de butiker som har E-mærket (se efter et (E) på siden)
Avatar billede vixmix Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:01 #3
Ja jeg har betalt ved hjælp af Netbank til erhverv kunder, Og de har modtaget betalingen, og jeg fik lige fat i dem for lidt siden, hvor de påstod pakken var sendt, og han ville vende tilbage, men vi har intet track 'n' trace nummer, det ville han prøve og finde og så ringe igen til mig.

Men ja hvis han intet bevis har med at han har sendt dem, har vi stadig muligheden til at få pengene igen vel ? eller hvordan?
Avatar billede and_ Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:07 #4
At overføre pengene er aldrig smart! Du kan risikere at de er væk.
Se fx. fupbutikken PowerPlasma (søg på computerworld.dk). De nåede at smutte med omrking en mill. mener jeg.

Her havde folk også overført dem via bankoverførsel.
Prøv at tage en snak med din bank og de kan føre dem tilbage igen. Du skal dog nok regne med at der er et selvrisiko-beløb.

Hvis du havde brugt dankort, kunne du have fået beløbet tilbage minus 1200 mener jeg i gebyr.

Derfor: Overfør aldrig penge. Brug dankort eller få det pr. efterkrav. !
Pres på for at få et T&T nummer!
Avatar billede and_ Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:10 #5
Rettelse:
Prøv at tage en snak med din bank og de kan føre dem tilbage igen.

skulle have været:
Prøv at tage en snak med din bank og hør dem om de kan føre dem tilbage igen.
Avatar billede noden Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:18 #6
Når det er en handel virksonhedder imellem er reglerne anderledes. (Handelskøb)
Sagde du at det ar et FIX køb da du bestilte varen?
Du burde uden problemer kunne kræve dine penge tilbage.
Kontakt sælger og sig der endnu ikke er sket levering. (Derved har sælger stadig ansvaret for varen)
Find en fredelig løsning med dem, evt. sig du ikke er interesseret i varen når de ikke er blevet leveret som aftalt.
Husk en mundlig aftale er lige så bindende som en skriftlig.
Banken kan godt trække beløbet tilbage uden problemer inden for vist 3 måneder hvis beløbet er trukket på dankort. (Gennem PBS)
Avatar billede vixmix Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:51 #7
Okay, jeg kom utroligt nok igennem tlf. med ham for en lille 2 timer siden (kl. 15.30) han sagde god for at kontakte mig en halv time efter, hvor han havde T&T nummeret, men endnu har jeg ikke hørt fra ham, og han tager IGEN ikke tlf. men jeg forsøger og forsøger til han tager den igen.
Avatar billede and_ Nybegynder
21. oktober 2004 - 10:19 #8
hva så? er der noget nyt i sagen?
Avatar billede vixmix Nybegynder
21. oktober 2004 - 10:38 #9
overhovedet ikke. Jeg prøver at kontakte ham nu her. Jeg går ud fra de må have åben nu :)
Avatar billede vixmix Nybegynder
21. oktober 2004 - 10:40 #10
Jeg søgte lige på nummeret på de gule sider.. hvordan kan 2 vidt forskellige firma have det samme ?

Danske Feriecentre A/S
  Vesterport 4 B
6800 Varde

Tlf: 70 20 40 21
Fax: 76 95 12 22

___________________________

T-Data
  Stagetornsvej 6 A
3600 Frederikssund

  Tlf: 70 20 40 21
Avatar billede and_ Nybegynder
21. oktober 2004 - 10:43 #11
Det ene kan jo være en gammel registering.... Hvis man søger på mit efternavn (Vi er kun 3 i danmark der hedder det!) Får du et nummer frem som blev opsagt for 6 år siden....

Jeg har spurgt dem om de ikke kan fjerne registeringen.. Jojo, siger de... Nu har jeg bare opgivet ;)
Avatar billede vixmix Nybegynder
21. oktober 2004 - 10:45 #12
Nå okay Bare i orden :o). Skulle bare være sjovt et ferie center sagde et nummer op ;o).. Nå nu siger TLF. i hvert fald der ingen ledige medarbejdere er, det er da en start hehe.. Det gjorde den ikke i går
Avatar billede vixmix Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:02 #13
Nu fik jeg 2 T&T numre.. men de virkede naturligvis ikke. Så var jeg så heldig at få fat i dem igen på tlf. og så ville han få en medarbejder til at undersøge de numre osv. Og så ringe tilbage inden kl. 12. Så det håber jeg at han gør. Ellers må jeg ringe igen. *Grr* ..
Avatar billede and_ Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:06 #14
hvis T&T numrene ikke virker er det fordi at Postdanmark ikke har modtaget pakkerne endnu. ALT bliver scannet inde hos postdanmark.

Prøv at sig til dem at du ønsker handelen hævet og pengene tilbage pga. elendig service, løgnehistorier, folk der ikke ringer tilbage.

Du skal nok selv lige "tilpasse" ovenstående til pænt og høfligt sprog.!
Avatar billede and_ Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:10 #15
Og du er i din gode ret, da det idag er præcist 14 dage siden, så sælger har ikke overholdt rimelig forsendelsesperiode, selvom sælger har modtaget betaling for dette.!
Avatar billede vixmix Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:15 #16
Okay, det vil jeg gøre hvis jeg ikke høre fra ham inden kl. 12, 12,30.. Så er det slut! Det kan naturligvis være en fejl T&T nr. han sendte, men det kan jeg ikke forstå.
Avatar billede and_ Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:18 #17
fandt lige denne fremragende tekst til dig....

øøøhhhh held og lykke tror jeg at jeg skal sige ;)

http://www.forbrug.dk/oss/40/
Avatar billede vixmix Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:22 #18
Jeg ser lige man kan betale med Dankort eller kontant i BUTIK.. det står der på siden.. så det er nok en butik..så tror ikke rigtig de er falske :)
Avatar billede vixmix Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:22 #19
Man kan også modtage pr efterkrav har jeg set :o)
Avatar billede and_ Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:25 #20
Det har jo intet at gøre med om de er falske eller ej, men som der står i teksten på det link jeg gav dig:

<snip>
Hvis du betaler på andre måder, fx med girokort, risikerer du at du aldrig ser pengene igen. Hvis sælgeren ikke frivilligt betaler, kan det blive en tung omgang at få pengene hjem.
</snip>

Hvis han ikke frivilligt vil give dig dine penge igen, fordi du har brugt en bankoverførsel til at betale, kan det blive en meget svær sag at få slanterne igen...
Avatar billede vixmix Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:28 #21
Ja det kan jeg se. Men de 14 dages fortryldelse virker vel egentligt ?
Avatar billede and_ Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:32 #22
du har jo selv overført pengene....
Det svarer vel til at du giver en stiknarkoman du ikke kender 20.000 kr for lige at smutte ned i bageren og hente morgenbrød til dig... hmmmm?

Hvis du nu havde fået "stjålet" dit dankort istedet og han havde brugt det til at hæve 20.000 kr på, ville kunne få 20.000 - 1.200 (selvrisiko) = 18.800 kr. tilbage for dankortmisbrug....

så på en eller anden måde, har du selv lagt dit hoved i løvens mund...
Avatar billede vixmix Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:42 #23
hehe ja .. Jeg prøver at finde ud af det. Tak for det. du får lige points. Men skal nok holde underrettet hvis det er.
Avatar billede and_ Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:48 #24
takker :p
Avatar billede vixmix Nybegynder
21. oktober 2004 - 12:59 #25
Jeg har lige snakket med dem. De havde ikke fået sat pakkerne i "buret" som postdanmark kommer og henter, men det er gjort med det samme nu, så vil jeg kunne tjekke det på T&T nummeret i aften. Så det er fint nok ;o)
Avatar billede and_ Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:01 #26
Så sørger du vel for at prutte lidt med dem....

Det er altid muligt i sådanne sager her....

Afhængig af hvor meget du har købt, vil jeg mene at 1.000-2.000 må være rimeligt... eller se om du kan få dem til at forære dig et eller andet ;)
Avatar billede vixmix Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:35 #27
hehe vi tænker ens ;o).. Jeg sagde lige præcis at de gerne måtte sende noget med tastatur osv. med hehe !!.. og det ville han gøre. så det er kanon nok ;o)
Avatar billede vixmix Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:34 #28
Vi har fået pakkerne i går, men der manglede 2 programmer HEHE. Så jeg ringede og sagde det kunne sku ikke passe, så derfor får jeg 2x mus og 2x tastatur med til programmerne ;o).