Avatar billede sbbrandt Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:04 Der er 14 kommentarer

Jeg har fået virus : TIBICK.A

Hvordan kommer jeg af med sådan en virus.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:09 #1
Jeg er ikke 100 % sikker på at det er denne virus, kunne ikke slå andre op.
Men fandt W32.TIBICK

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.tibick.html
Avatar billede sbbrandt Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:16 #2
kører ikke Norton , men AVG , som ikke finder noget,prøvet Panda, ad.aware, Stinger.
i regedit findes den heller ikke.
Avatar billede heiberg Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:23 #3
Her skulle du kunne finde hjælp til at få den fjernet:
http://www3.ca.com/securityadvisor/virusinfo/virus.aspx?id=39924
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:38 #4
Hent denne scanner:
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Det er ligegyldigt hvilken af de 7 mirrors du bruger. Programmet er det samme.
Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt
Kør scanneren.
Avatar billede sbbrandt Nybegynder
18. oktober 2004 - 18:35 #5
ER på arbejde nu , prøver imorgen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. oktober 2004 - 07:51 #6
Bruge denne scanner istedet for den majsmarken henviser til.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Det er faktisk den samme men ellers vil scanneren kun rapportere hvad den finder, men ikke fjerne tingene.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:23 #7
<tonnybrandt>: Jeg har lige sakset fra http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
og rullet den på en spille. Programmet fandt noget (som forventet) og deleted/renamed dem... Så den virker da - endnu.
Men det kunne være at jeg for fremtiden alligevel ska' ta' http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Er den mere/lige så meget opdateret ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:28 #8
I vore test, var det kun link nr 7 der rent faktisk ville slette noget. Og den var ældre end dem på de øvrige 6 links.
Den jeg linker til skulle opdateres hver 2 dag, og vil vedblive at slette/rename, så jeg vil da synes at du skulle opdatere dine links. Det har jeg ihvertfald gjort efter selv at have oplevet en af de 6 der ikke kunne slette eller rename.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:39 #9
<tonnybrandt>: Noteret. Havde indtryk at det var samme fil/program på alle 7 link's - åbenbart ikke tilfældet...

(Jeg har også oplevet et spywarefjernelsesprogram som nettop kunne finde en bestemt virus men når man ville slette reg entry via programmet blev man bedt om at betale !!!)
Avatar billede sbbrandt Nybegynder
19. oktober 2004 - 15:27 #10
jeg har opgivet at fjerne ormen , alle pgm siger der ikke er nogen , men AVG brokker sig stadigvæk, jeg geninstallerer , det er også rart engang imellem.
Jeg fordeler point , tak for hjælpen.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. februar 2005 - 16:43 #11
JEg skal ikke have nogen :D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. februar 2005 - 17:00 #12
Heller ikke jeg ..
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. april 2005 - 18:07 #13
BAre luk spørgsmålet, accepter dit eget svar...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. marts 2006 - 13:38 #14
lukketid?