Avatar billede avminarm Juniormester
18. oktober 2004 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

betingelser ved levering af script mv.

Hej

er der nogen der har link til eller evt. formuleringen til betingelser man bør bruge når man levere et script eller lignende.

jeg har søgt her på E og på google, men har ikke rigtig fundet noget.

Jeg tænker på noget i retningen af:

"firmanavn kan ikke drages til ansvar for evt. tab eller udgifter, en bruger måtte have som følge af fejl i e-løsningen ...."

Så man på bedst mulig måde "holder sin ryg fri ved problemer"
Avatar billede nythjem Nybegynder
19. oktober 2004 - 09:06 #1
Hej Avminarm!

Jeg tror ikke direkte, at man kan fraskrive sig sit produktansvar, men mange prøver da..

.. 1.1. *Firmanavn* fralægger sig ethvert ansvar for tab af data, tabt arbejdsfortjeneste eller anden form for direkte/indirekte tab. Dette gælder uanset om tabet skyldes systemnedbrud, uvedkommendes adgang eller anden form for manglende levering af bestilte serviceydelser/produkter.

Få evt. inspiration hos firmaer, som allerede har udemærkede betingelser tilknyttet deres produkter, og lad dig inspirere til din egen løsning.. :) http://www.abusiness.dk/3/index.asp?menu=3&submenu=9

Mvh
Michael
Avatar billede avminarm Juniormester
19. oktober 2004 - 09:11 #2
hej nythjem

ja - jeg har kunne finde betingelser for diverse firmaer som IKKE leverer webløsninger, det er mere fordi jeg gerne vil vide om der er noget specielt jeg skal være obs på ved levering af webløsninger
Avatar billede nythjem Nybegynder
19. oktober 2004 - 11:39 #3
Det er på sin vis meget simpelt.

Når du leverer et produkt skal du kigge på produktansvarsloven. :)

Fuldkommen som i everyday life, skal du, når du leverer et kundespecifikt produkt levere det i henhold og overensstemmelse med den skrevne kontrakt.
Avatar billede avminarm Juniormester
19. oktober 2004 - 12:16 #4
tja det er jo nok rigtigt, jeg lader den lige stå åben lidt endnu, måske er der en der lige har en "smøre" parat
Avatar billede avminarm Juniormester
06. november 2004 - 20:36 #5
nå ingen  - så lukker vi ;o)