Avatar billede morten_s Nybegynder
18. oktober 2004 - 10:45 Der er 5 kommentarer

Brugerdefineret diagram type

Jeg har behov for at lave et brugerdefineret diagram

det skal bestå af et stablet søjlediagram hvor den totale højde på stablen er månedens omsætning, der skal være en markering for månedens totale omkostninger og overskudet for måneden skal kunne ses

Søjle:
Omsætning    Totalhøjde
Omkostninger  For neden i søjle feks rødt
Overskud      For oven i søjle

Derudover skal der være en kurve som viser likviditet

nogen som kan hjælpe mig med dette
Avatar billede sjap Praktikant
18. oktober 2004 - 11:04 #1
Marker de data, der skal vises.

Vælg en af de Standard-brugerdefinerede typer diagram, hvor der vises både søjler og kurver. Husk at angive om data står i kolonner eller rækker.

Søjlerne er godt nok ved siden af hinanden, men det kan ændres ved at markere en af søjlerne og vælge menuen Diagram/Diagramtype og så her vælge søjler, der stå oven på hinanden.
Avatar billede sjap Praktikant
18. oktober 2004 - 11:10 #2
De data der skal vises er:

Omkostninger, Overskud og Likviditet.

På den angivne måde vil søjlen vise summen af omkostninger og overskud - som jeg går ud fra, er det du vil have vist som total omsætning.
Avatar billede morten_s Nybegynder
18. oktober 2004 - 11:16 #3
Ja lige nøjagtigt

og har fået det til at virke, tak for hjælpen, vil du ikke have point?
Avatar billede sjap Praktikant
18. oktober 2004 - 12:48 #4
Så lad gå da :0)
Avatar billede sjap Praktikant
19. marts 2005 - 19:18 #5
morten_s > Skulle du ikke se at få lukket det her spørgsmål?