Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 10:27 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Acer bærbar - hva siger I?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101656

Har fundet den her bærbar, som jeg synes ser ret fornuftig ud til prisen. - De gamle står og vil give mig en bærbar til at studere på. Budgetet ligger på omkring de 10-11 kilo.
Der skal være god skærm og lang batt leve tid - og at der kan games lidt af og til på den, vil da heller ikk genere mig :D

Så den acer jeg har fundet der, er det ikk okay?`
DVD brænder
15,4" skærm med god opløsning
radeon 9700
60 GB HDD
centrino - 5 timers batt

til lidt over 10 kilo...
Nogle kommentarer eller andre forslag?
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 10:57 #1
Jeg ville ikke selv tage acer. De har flere ting der halter til jeg vil betragte dem som et godt valg.

Hvad angår dine krav hvad er det så?

Er den til ren studie eller.

Husk også 15,4 er widescreen og ensbetydende med kortere batterilevetid
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 10:58 #2
http://www.eksperten.dk/artikler/365

http://www.eksperten.dk/artikler/469

Læs disse jeg har skrevet - så finder jeg lidt til dig du kan snage i
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 11:04 #3
Tjek denne nye der lige er kommet
http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=22122

Den har 256MB RAm på grafikkortet :-)

Dejligt hvis du vil bruge den meget til spil.
Den er bygget på dothan platformen som er den nyeste fra intel.

Denne
http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=22114

Er efter min erfaring markedets p.t bedste laptop. Den er lidt dyr, men du får cremen indenfor bærbar!

Denne
http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=456

Er også en super maskine, og bygget på samme kerne nemlig dothan.
Maskinen har 128MB RAM på grafikortet og har dedikeret RAM.

Zepto er et Dansk firma som laver lækre sager. Dog skal det siger at de ligenu har lidt problemer med deres harddiske som tikker en smule. Det er IKKE bare deres udstyr men toshibas harddiske generelt.

Den sidste her ville jeg smide 256MB RAM mere på og en større harddisk
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 11:05 #4
http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=473

Denne har som standard 512MB RAM og som du kan se blevet kåret som testvinder :-)

Firmaet pc-direct kan jeg stå indefor 100 %
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:10 #5
Tak for de mange svar :D
Jeg vil klart helst have widescreen :)
Min far har en dell latitude d800 med 15,4 og den sluger ikk ret meget strøm :)
Vi skal helst holde os nede omkring en 10- max 11 stykker ...
HVad halter acer med ? - synes da den ser fornuftig ud :)
Læser lige dine artikler ...
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 11:12 #6
Ligemeget hvad - så rend ikke bare ud og køb noget du ikke er sikker på. Sæt dig ordenligt ind i sagerne for det er stadig mange penge.

Råder ofte folk til IKKE at bestiller via nettet - da man altid skal sidde med det man skal handle.

Nok kan jeg stå 100 % indefor de ting jeg siger her - men derfor er det ikke sikkert vi har sammen smag :-)

Mærker som du aldrig går galt i byen med er:

Zepto
Asus/vega
Fujitsu siemens
IBM

Har testet på den anden side af 300 maskiner og har derfra min viden.

Igen skal du bare bruge den til studie har du ikke brug for et powersystem og dine forældre kan ligeså godt spare lidt penge, men vil du have lidt guf nu du er igang - og en maskine der skal spilles lidt på, skal du som min op i 9600, 9700 eller 9800 kortene. Desuden vil 512MB RAM være min på maskinen.
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 11:15 #7
Min far har en dell latitude d800 med 15,4 og den sluger ikk ret meget strøm :)

Jo det trækker meget strøm!

Acer har ikke været heldig med nogle enkelte af de ting de propper i maskinen og så er deres support hammer dårlig ligesom dell's er.

Mange siger "pyt med supporten" men de vil æde deres ord når de får brug for dette.

til 11.000 er mit forslag klart denne
http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=473

Bare vær klar over det med harddisken. Men det bliver snart løst bare rolig
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:25 #8
Den kan man arbejde ved i 4,5 - 5 timer - og hvis det ikke er meget så kan jeg godt leve med det :)
Dells support har jeg haft fat i nogle gange, og den har været mere end okay... Faktisk en del over standarden. Kan selvfølgelig være jeg har været heldig de 3 gange.

En af mine kammerater har lige købt en SHG bærbar for et par dage siden. Den var ret billig, og har en helt okay opsætning. - Er de også værd at kigge på ?

Læser lige videre på dine artikler :)
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 11:32 #9
Den batteritid er KUN ved idle tro mig!

Begynder du belastning falder tiden på batteriet hurtigt.

Ja SHG notes har flere glæde af og nogle er også Asus powered, men som "fagmand" indenfor dette område tager jeg kun det mærker jeg selv ved holder 100 %
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:43 #10
Jeg kan bare ikke forstå du tager så meget afstand fra acer... Fraråder du også dell?
Kan slet ikk finde ud af hva jeg skal gøre nu ;)
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 11:46 #11
Siger hvad min EGEN erfaringer firtæller mig. Dell og acer er noget jeg aldrig vil tage selv. Dell bruger alt for meget tid på at reklamere for deres ting. Det ser man ikke andre firmaer gør i den grad. Når man snakker med deres support og bliver lidt teknisk siger de altid "2 sek" og så vender de tilbage med et eller andet standard svar. Den holder bare ikke du :-)

"Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre"

Du kunne læse det jeg skriver så :-)
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:47 #12
Har prøvet bunden af alt for lidt siden tror jeg...
Var en @computer, med en P4 2,4 GHz - IKKE mobile. - Og @computer har INGEN support og midtdatas var da lige det værste!
Men den var jeg nu meget glad for i et godt stykke tid....
Trods larmen og de 3 kvarters batt tid ;)
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 11:48 #13
Sådan kan det jo gå :-)
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:49 #14
Det må jeg... Men hvad siger din erfarring om acer så? - ud over lidt for dårlig support? - Det værste der kan ske er at den skal sendes til rep - og det burde ikk være noget problem lige gyldigt hvilket mærke jeg køber?
Supporten er jeg lidt ligeglad med, da jeg oftest sagtens selv kan lave det.
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 11:52 #15
Supportene r jeg ligeglad med---> *GH*

Det mener du ikke vel!?

Du siger du selv kan lave det - du ved godt din garanti bortfalder når du begynder med det pjat ikke.

Jeg har sagt min mening om Acer

Tag denne så
http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=479

Den er også lige blevet kåret til testvinder.

Zepto er kram men min klare drømme maskine er og bliver Asus M6Nne
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:55 #16
Altså så længe jeg kun roder med software bortfalder ingen garranti?
Er der hardware problemer må den jo sendes til rep - og så er producenten vel underordnet.
Kigger lige lidt på asus maskinerne...
Du har sagdt der er flere ting der halter? - Jeg havde bare fået et indtryk af at det var acer, der var begyndt at have mest success inden for bærbare...
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 11:57 #17
Nope kun når du åbner maskinen :-)

Acer her ikke succes idenfor laptops.

Deres kabinetter er også skod efter min egen smag. de virker alt for plastik agtige

Generelt er fleste er lavet af plastic eller en blanding af plastic og magnesium
eller titanium.
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 12:17 #18
Handler du hos pc-direct fra nu af får alle dem der bestiller 1,5GHz Pent M  nok 1,6GHz uden
merpris for 1,5GHz er udgået
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:25 #19
Tror det bliver den zepto du foreslog til 11 kilo med taske og 60 gb 5400 rpm.
Synes det ser meget fornuftigt ud, selvom jeg gerne ville have haft 15,4 og dvd brænder ;)
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:26 #20
Kunne da nemt ske at de havde dem på lager?
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 12:29 #21
Godt valg som du bliver tilfreds med. Ved ikke om de er på lager men send dem en mail. De svare hurtigt. Også i dag søndag :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 12:58 #22
Leveringstiden er 6-8 dage på alle maskiner
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:04 #23
okay :) ...
takker for hjælpen.... Skulle du lige ha nogle points?
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 13:05 #24
Hjælper dig gerne gratis :-)

Ha en god dag.

PS. du bliver meget tilfreds med maskinen fra pc-direct
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 13:06 #25
Du kan smide en kommentar i mine guide hvis du mener det. Det er dem jeg bruger til at rettet artiklerne til efter, så de passer til folk :-)
Avatar billede tronic1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:16 #26
freehelp --> du siger at du ikke vil tage acer... Hvordan kan det være? Hvis det er pga. coveret så må jeg sige een lille ting. Det er nøjagtigt magen til Acers...
Ved det fordi en kammi har Acer og en anden har Zepto... de er meget tæt på at være identiske, bortset fra at det er en sølvring zepto har rundt om tastaturet...
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:17 #27
Okay... Jamen nu har du jo hjulpet meget - pointsne er ligemeget for mig ;)
Ta dem bare....
Siger mange tak for hjælpen... Skriver lige en kommentar derinde inden længe :)
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:18 #28
Nu gør i mig dobbelt forvirret :D
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 13:22 #29
freehelp --> du siger at du ikke vil tage acer... Hvordan kan det være? Hvis det er pga. coveret så må jeg sige een lille ting. Det er nøjagtigt magen til Acers...
-----

Øhhh ja acers er magen til acers :-)

Hvis du mener Acer's kabinet er magent til zepto så glem det!

vil ikke have point Amd
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:27 #30
Okay... Hvis ikk det var for dig havde jeg købt acer ;)
Men tror på du har styr på hva du snakker om - lyder sådan ...
Så bliver de liggende her, hvis ikk du vil ha dem ...
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 13:34 #31
Bare smid et svar selv og markere dit navn. Tryk så acceptere
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:50 #32
Kender udmærket systemet ;)
Men vil ikk selv have dem... Synes jeg har fået godt udbytte af dine svar, så synes da du ska ha dem
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 13:54 #33
Nej tak igen - og synes det er trist de bare står her i.

Men op til dig jo.

Hygge herfra
Avatar billede tronic1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 14:52 #34
gå ind på denne side freehelp
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=3031
så kan jeg fortælle dig, at min acer travelmate 291 er TOTAL magen til...
find noget der påpejer at de ikke er ens, så vil jeg blive glad...
eneste ting der ikke er på min travelmate, er SD-kortlæser.. ellers er de ens, på nær hardwaren... (eller også har vi et patent-problem, hvis der er nogen der har taget den andens design :-o)
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 15:03 #35
øhhh jeg skal ikke bevise noget for dig eller andre.

Jeg behøver ikke links til diverse steder for at se hvilken og hvad maskinerne indeholder.

Jeg har haft utallige af begge modeller hjemme hos mig selv til test, og kan derfor sige det jeg gør. Tror du bare jeg sidder og slynger noget ud i luften?
Avatar billede freehelp Praktikant
17. oktober 2004 - 15:08 #36
Zepto er fremstillet i alu plast coated martriale og lavet således at der på steder hvor der bliver varmt er indsat en tyk aluplade
så varmen fordeles ud i hele kabinettet
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
18. oktober 2004 - 19:20 #37
Hejsa

Jeg har selv en Acer bærbar, og er fuldtud tilfreds med den, den kan alt, selv spille på den kan man. Og så er den meget støjsvag, den lever længe på en opladning (selvfølgelig alt efter hvad du har sat den til at køre, hvordan du har sat den op, og om du evt. har ekstrating på der suger strøm).

Jeg vil fra råde dig at købe lige den Acer bærbar du har fundet dig og har lagt link på i dit spørgsmål, for det ser ikke ud til at det er en mobileprocessor der er i den, så det vil sige det er en cpu fra en stationær pc, og vil dermed betyder den bliver ret varm, blæseren skal køre meget, derved mere larm, og ved at de to ting så trækker det en del på strømmen og så holder en opladning knapt så længe.

Men ellers er Acer bærbar retti gode, og har aldrig haft problemer med min.

/Sweet1
Avatar billede freehelp Praktikant
18. oktober 2004 - 19:23 #38
Det ER en centrino platform!
Avatar billede amd Nybegynder
18. oktober 2004 - 21:21 #39
Jeg har bestilt den Zepto Power maskine :)
Så det håber jeg var et godt valg ;)
Igen takker for hjælpen alle... - specielt freehelp

Smider points efter sweet1, da du ikk vil ha dem freehelp:)
Avatar billede amd Nybegynder
26. oktober 2004 - 17:59 #40
Så er den kommet... Og den virker godt nok lækker :)
Sikker på du havde ret freehelp ;)
Avatar billede freehelp Praktikant
26. oktober 2004 - 18:11 #41
suppotere udfra egen erfaring og ikke de test der ligger på nettet
Avatar billede razzz-cat Nybegynder
28. maj 2006 - 00:45 #42
hehe det er godt at høre alle jeres gode svar...

Men ærligttalt syntes jeg også at zepto lyder bedst med det hele!
Jeg har nemlig også lige bestilt en bærbar fra zepto og glæder mig rigtig meget til jeg for den!

Og mit svar til dig er nok indlysende... ZEPTO :D håber du er blevet glad for den og det håber jeg også at jeg vil blive :D!

Hav en forsat god weekend :)