Avatar billede hghn Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:27 Der er 8 kommentarer

Fjernelse af skrivebeskyttelse...hjælp.

Hej eksperter!
Jeg har et problem...-alle mine mapper er skrivebeskyttede, og jeg kan ikke ændre det. Jeg har læst nogle af de andre indlæg om problemet, men attrib -r osv. dur ikke, og jeg har ikke stifinder (aner ikke hvorfor) og jeg kan ikke søge på computeren (?!?!).
Men anyways...Mine mapper er skrivebeskyttede så jeg kan ikke flytte eller kopiere noget fra mapperne. Og jeg vil meget gerne snart formatere, men er træt af at skulle miste alt mit musik osv. Jeg kan ikke fjerne skrivebeskyttelsen, fordi feltet er gråt.

Pls hjælp! Jeg er ved at rive håret ud.
Avatar billede kalaaleq Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:39 #1
Når du alligevel skal til at formatere hvorfor så ikke brænde de ting du gerne vil gemme på en skive? men det kræver selvfølgelig du har en brænder (,")
Avatar billede hghn Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:45 #2
Tjae, har også overvejet det...-for det første har den lavet utroligt mange brændefejl. Altså virker den kun halvt :/
For det andet tager det lang tid at brænde 150 cd'er...så tænkte dette måske var hurtigere.
Avatar billede kalaaleq Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:14 #3
hvor vil du flytte dine mapper hen? på en anden computer eller et andet drev?
hvis det er på en anden computer har du så delt dine drev og har sat flueben på "Tillad netværksbruger at ændre mine filer"?
Avatar billede hghn Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:36 #4
glem det med at dele. Jeg kan ikke flytte, kopiere, indsætte noget i ALLE mine mapper og drev. Alle mapper er skrivebeskyttede og det kan ikke fjernes. Derfor spørger jeg jer. Et helt andet eksempel er at jeg ikke kan kopiere musik ind på min mp3-afspiller. Så der ligger problemet. Skrivebeskyttelsen.
Avatar billede summer Mester
15. oktober 2004 - 15:55 #5
Selvfølgelig har du også prøvet via Kontrolpanel?
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2004 - 16:16 #6
Avatar billede hghn Nybegynder
19. oktober 2004 - 18:40 #7
Ja, summer det har jeg...-men er muligvis gået glip af noget, så ideer er meget velkomne.
Og som jeg skrev helgec, så har jeg prøvet med attrib -r, og det virker ikke. Den siger at den gør det, men intet er ændret.
Avatar billede summer Mester
28. marts 2008 - 09:18 #8
Lukketid??