Avatar billede donkazz Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:03 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Online booking af biler - via PBS??

Hej,

Jeg står og skal undersøge hvordan man laver en side alá Lejetlig.dk for min udlejer.

Han lejer biler ud på dagsbasis, og vil gerne have at folk skal kunne booke og betale en bil online.

Hvordan skal jeg gribe det an?
ASP + Database?
Hvordan med betalingen? SSL-servere?
Andet?
Avatar billede locturian Nybegynder
13. oktober 2004 - 13:10 #1
Uhm, hvis ikke du ved hvordan du skal gribe det an - bør du måske ikke varetage den opgave - Bare min mening... :)

Skal du have hjælp til det, kan du bare sige til....
Avatar billede donkazz Nybegynder
13. oktober 2004 - 16:42 #2
Altså man lærer vel kun ved at prøve det? Så egentligt er det et rimeligt dårligt svar. :)

Jeg tænker mere på hvordan man gør mht. dankort-betalingsdelen. ASP'en osv kan jeg godt lave.
Avatar billede locturian Nybegynder
13. oktober 2004 - 16:46 #3
Dankort's delen skal du have en payment provider til - Med mindre du er super haj til at sætte servere op, og vil betale de 25.000 det koster at blive certificeret af PBS...

Bruger for det meste selv Dandomain til kreditkort, men der findes en masse - Du bør dog holde dig fra Freepay, da de er utroligt ustabile - De har næsten, hvis slet ingen, support...

Det er heller ikke specielt svært, at komme igang med dankort via Dandomain...
Avatar billede donkazz Nybegynder
24. oktober 2004 - 23:56 #4
Hmmm... min udlejer er et fuckhoved, så jeg gider ikke at hjælpe ham, men tak for hjælpen! Hvis du laver et svar til, så får du lidt point..
Avatar billede locturian Nybegynder
25. oktober 2004 - 00:06 #5
:) Så kan han lære det ;)