Avatar billede peter_b_jensen Nybegynder
07. marts 2001 - 16:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows fik ved en fejl adgang til registreringsdatabsen under opstart

Når denne fejlmeddelelse dukker op, så skal man IKKE trykke på OK knappen, for så ryger alle indstillingerne, og al plug and play installtion kan startes forfra.

Jeg har haft samme problem under Win98SE :o(

Nu har jeg prøvet at installere modem, printer, lydkort og grafikkort step by step, og se om det var en af hardwaredriverne, der lavede ballade -men næh nej. Det er f*cking stinking OFFICE2000 premium på dansk, der trækker tæppet væk under systemet.

Nu vil jeg gerne vide, om SR-1 med garanti retter den fejl, eller der er flere patches der skal hentes eller nogle settings jeg skal indd og pille ved?  Desuden vil jeg gerne høre, hvad sker der, hvis jeg slår Scanreg funktionen fra under opstart af Windows (Win ME), eller jeg kan lave en finte, hvor den ikke scanner hele lortet igennem for fejl.

Nu har jeg de sidste 3 uger sloges med min PC dagligt for at rette fejlen. Det gør det selvfølgelig heller ikke bedre, at det er en AMD-K2-350 Mhz, hvor håndtering af USB sutter den slappeste krans.

Håber jeg kan sniffe mig frem til nogle brugbare løsningsforslag.

Mvh
Peter
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 16:23 #1
I Win 98 se gør man sådan her.

Programmer/Tilbehør/systemværktøjer/ og åbn programmet systemoplysninger.

Herinde vælger man (stadig win98) Værktøj til systemkonfiguration. Herinde under fanebladet \"start\" kan du nu disable Scanreg.

Det virker i 98 - måske ligner det lidt i ME

/Nikolaj

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 16:24 #2
\"Værktøj til systemkonfiguration\" finder du under \"Funktioner\" i systemoplysninger.
Avatar billede teknik Juniormester
07. marts 2001 - 16:49 #3
...Du kan blot slå Scanregw fra...det sker der egentlig ikke noget ved, (andet end at der er en vis (lille) risiko for ophobning af fejl i Registreringsdatabasen)...
så du bør vel aktivere/køre det \"af og til\"...umiddelbart efter at du har lavet et \"gendannelsespunkt\"

Nedenstående er ikke \"right on target\" mht. spørgsmålet, men det kunne måske være en alternativ løsning, hvis du døjer med at dit system jævnligt bliver F*cked Up

....I Win ME er der jo kommet en ny funktion, som hedder \"systemgendannelse\"...
Hvis blot din PC har kørt i et par uger med WinME, så burde du have indtil flere sikkerhedskopier af systemopsætningen, som WinME lagrer automatisk.

Du burde derfor kunne rette dit system \"op\", ved at bruge \"systemgendannelse\"...og så vælge et gendannelse ud fra en Opsætning nogle dage/timer før problemet opstod...
Varer 5-10 minutter, og vips er alle driver \"i hak\" igen.

Har selv brugt det med held et par gange hvor systemet pludselig blev \"tværsimodsk\",
men gu\' ved om det var lige efter en installation af Office2000 ?? -slet ikke utænkeligt.

...men jeg har ikke! samme problem under Win98SE, som jeg nu har skiftet tilbage til.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede savle Nybegynder
07. marts 2001 - 20:41 #4
Kan du ikke få en fejl-meddelse frem ved: start op i MS-DOS-tilstand ved C:\\ skriv(ScanReg /Fix
eller ScanReg /Restore) .
Avatar billede peter_b_jensen Nybegynder
08. marts 2001 - 12:52 #5
Hej Teknik!

Jeg har allerede luret disse features omkring systemgendannelsen. det jeg ikke begriber, det er at OFFICE2000 Premium kan smadre min regdatabase.

Jeg vil prøve at disable scan af min regdatabase - skal man anskaffe reg-clean eller har Norton Uitl 5.0 de rette features, så den kan bruges på Win ME?

Mvh
Peter
Avatar billede teknik Juniormester
08. marts 2001 - 16:11 #6
..der er jeg blank... - beklager
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. marts 2001 - 14:23 #7
Jeg havde selv store problemer med at installere Office 2000. Først efter jeg fik mere Ram i dyret kunne jeg installrerte uden fejl. Jeg havde først 64Mb, så fik jeg 128 (her kørte det fint). Nu har jeg 384 og slet ingen problemer. Det kunne være et bud, men det er stadig et skud i tågen.
Avatar billede peter_b_jensen Nybegynder
12. marts 2001 - 16:38 #8
Samme konklusion er jeg også kommet til. Jeg opgraderer til 128MB ram, fordi jeg med Norton Util kan se, at både Win98 og Win ME sluger al den hukommelse op til 128MB den kan få fat i.

Jeg har fået installeret CD-2 i Office2000 med møje og besvær, man skal blot gøre det en dag, hvor PC\'en er i godt humør.

Hardware producenterne har nu også deres problemer at slås med, nu har jeg downloadet de nyeste drivere til alle mine enheder, og ny firmware til BIOS. Det går faktisk alt for ofte galt, og jeg har lært at holde af den feature der hedder systemgendannelse, for en gangs skyld har man lavet noget fra Microsoft der rent faktisk synes at virke helt OK.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2001 - 19:26 #9
Der er selvfølgelig stadig ingen garanti for at det hjælper dig og det kræver trods alt en investering at forsøge sig påå den løsning. Anyway kan man sige det ihvertilfald ikke skader at opgradere dine ram.

/Nikolaj
Avatar billede peter_b_jensen Nybegynder
14. marts 2001 - 15:09 #10
Hej Nikolajdu!

Jeg har accepteret dit svar, fordi RAM opgraderingen har afhjulpet mit akutte problem, at løsningen næppe kan kaldes optimal, det er jo en helt anden sag.....men typisk Microsoft.

Hilsen
Peter
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2001 - 15:46 #11
Tak Peter.

Har lige erfaret at Win ME´s anbefalet minimum RAM er 128Mb. Gad vide hvor meget det kommende Windows X kommer til at kræve...