Avatar billede autobahn Nybegynder
11. oktober 2004 - 21:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

deling af fat32 HD i suse

Jeg har i øjeblikket installeret suse 9.1 på min computer. Det ligger på den ene af 2 partitioner. Den anden partition er en Fat32, hvorpå jeg vil have forskelligt data liggende (mp3, film, etc). Mit problem er at jeg ikke kan få suse til at skrive på denne partition. Når jeg prøver at give skriveadgang, kommer denne fejlmeddelelse:

ændring af filers attributer er ikke understøttet med protokollen drives

er der nogen, der ved hvad jeg kan gøre ved dette????
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2004 - 21:57 #1
Det forstår jeg slet ikke jeg sidder selv ved en maskine der kører XP / SuSE 8.1 / SuSE 9.1 jeg har lige testet den problemstilling du anførte der var ingen problemer.
Hvordan siger den linie i /etc/fstab der omhandler din FAT32 partition ??
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2004 - 21:58 #2
Hvordan = Hvad
Avatar billede lassebm Nybegynder
12. oktober 2004 - 15:01 #3
måske er vfat ikke i kernen?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2004 - 15:20 #4
Vi prøver en gang til
Hvordan siger den linie i /etc/fstab der omhandler din FAT32 partition ??
Avatar billede autobahn Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:23 #5
den siger

/dev/hda2            /windows/C          vfat      defaults              0 0

ikke at jeg ved hvad det betyder.....er helt ny i linux
Avatar billede steen_hansen Forsker
12. oktober 2004 - 17:25 #6
Bare lige for at være nysgerrig: Hvad er SuSE?
Avatar billede autobahn Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:50 #7
en linuxversion!!!!
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2004 - 18:26 #8
Jeg går ud fra at at /dev/hda2 er en primær partition du har oprettet og hvor på du dine omtalte mp3 filer mv. Vi taler altså ikke om styresystemet Windows jeg går ud fra at du har det liggende på /dev/hda1
Jeh hår ligeledes ud fra at du har oprettet mappen /windows og i mappen windows har oprettet mappen /C det er godt nok misvisende for det er jo ikke C: du har dine filer liggende på, hvis ovenstående er korrekt skal linien i din /etc/fstab se således ud
/dev/hda2  /windows/C  vfat  noauto,user  0 0
Avatar billede autobahn Nybegynder
12. oktober 2004 - 19:11 #9
Nu virker det. Tusind tak!!!! Der er sgu meget at lære endnu!!
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2004 - 19:20 #10
Du skal altid være velkommen