Avatar billede pc-fjolset Nybegynder
11. oktober 2004 - 19:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fildeling igennem switch - kan jeg det ?

Halløj.
Jeg har købt en billig switch i aldi og havde tænkt mig jeg kunne overføre nogle filer fra min stationære pc til min bærbar.
Jeg troede faktisk det kunne lade sig gøre uden at de skulle på nettet. Problemet er at jeg har webspeed med 1 dynamisk ip og kan derfor ikke være på nettet samtidig. Men altså kan det lade sig gøre at overføre filer far 1 pc til en anden med en switch uden at skulle på nettet.
Lige nu ser konfigurationen således ud:
kabelmodem => switch = henholdsvis pc og pc2
/Jesper
Avatar billede plx Nybegynder
11. oktober 2004 - 19:48 #1
Mange vælger at installere ipx/spx, da det er en utrolig nem løsning og det virker første gang: http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php kan du også overveje, så du kan overførte data direkte mellem dem via ip
Avatar billede plx Nybegynder
11. oktober 2004 - 19:52 #2
Læser jeg korrekt, at du ønsker -ikke- at den ene skal være på internettet samtidig? Så blot sæt dem op med hver sin statiske ip. F.eks.:

Netmaske 255.255.255.0
Avatar billede pc-fjolset Nybegynder
11. oktober 2004 - 20:17 #3
Ja, du har forstået det rigtigt.
Jeg skal blot have overført nogle filer, så der er ikke brug for internettet.

Hvor er det liiige jeg skal sætte dem op imod hinanden ?
Er det kontrolpanel -> internetindstillinger -> tilføj privatforbindelse, eller hva ?
Avatar billede pc-fjolset Nybegynder
13. oktober 2004 - 09:39 #4
plx -> smid et svar for point
Avatar billede pc-fjolset Nybegynder
13. december 2005 - 18:13 #5
Så lukker jeg...