Avatar billede mk281177 Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:23 Der er 5 kommentarer

Angående brugerkonti

Hej

Jeg er ved en fejl kommet til at slette min brugerprofil. Jeg har så oprettet en ny, men jeg gider ikke til at lave al ting om igen med foretrukne i min browser m.m. Jeg ville hører om det var muligt måske at importere instillinger fra en anden profil. Når jeg kigger i windows stifinder kan jeg se at profilen ligger der stadig, den er bare ikke aktiv hvis man kan sige det sådan.

Er der en der kan hjælpe mig med hvordan man kan genoprette profilen eller om man kan importere de instillinger der var på den gamle profil?

Michael
Avatar billede haverslev Novice
10. oktober 2004 - 21:42 #1
Mangler lidt Info:
Hvordan har du slettet den?
Var det en administrator konto?
Hvormange brugere er der på pc`en?
Avatar billede mk281177 Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:50 #2
Hej.

Jeg havde et problem fordi min pc hele tiden startede op in administrator kontoen. Den slettede jeg så. Jeg ville have det sådan at min profil var den eneste og PC'en automatisk loggede ind i den profil hver gang jeg startede op. Idet jeg skulle slette de andre profiler der lå kom jeg desværre til at slette min egen profil. Dumt, det ved jeg men sket er sket.

Der skal kun være en bruger på pc'en. Den konto jeg slettede var en administrator konto, men da jeg slettede den oprettede jeg samtidig en ny konto som også er administrator.

Det jeg godt kunne tænke mig var at få genoprettet min gamle profil, eller importere de instillinger m.m. den profil havde. Profilen ligger stadig på pc'en den er bare ikke aktiv, hvis du forstår.

Michael
Avatar billede haverslev Novice
10. oktober 2004 - 22:01 #3
du kan muligvis i stifinder, kopier det hele fra din gamle profil over i den nye

Ellers:
Automatisk opstart af XP – uden Logon:
Klik på start, klik på kør, skriv: control userpasswords2 .  Dette åbner en dialogboks.
Hvis man fjerner afkrydsningen i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren, vil man blive bedt om at angive standard brugernavn og adgangskode, og Windows logger efterfølgende automatisk på med det angivne brugernavn og kode.  (gem evt. dit indtastede brugernavn/adgangskode i papirform)
Avatar billede mk281177 Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:11 #4
tak for hjælpen.
Avatar billede haverslev Novice
11. oktober 2004 - 11:06 #5
NP, ;)