Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. marts 2001 - 12:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fra Word til XML

Er det på nogen måde muligt at konvertere et Word-dokument til XML?

Hvis ja, hvordan skal jeg gribe det an?

Indtil videre er dette spørgsmål bare af opklarende karakter, men hvis der er nogen der har en rigtig god løsning er jeg også villig til at pøse nogle flere points i.
Avatar billede engrob Nybegynder
07. marts 2001 - 18:44 #1
Er det ikke bare at gemme filen som web-side?
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
07. marts 2001 - 23:09 #2
med på en lytter....

/søren
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. marts 2001 - 23:12 #3
engrob >> Hvis man gemmer som web-side er det ikke xml, men html i en indviklet Office-version
Avatar billede cstern Nybegynder
07. marts 2001 - 23:19 #4
Office XP (er det ikke sådan det hedder) kan vist gemme direkte i xml, når det engang kommer. Det kan du nok bare ikke bruge til så meget lige nu...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. marts 2001 - 23:22 #5
cstern >> Hmmmm... det er ikke noget jeg står og skal bruge.. jeg ville bare have en indgang til at lære xml og så tænkte jeg på at lave en applikation der kunne gemme Word-filer som xml.. men hvis XP kommer til at kunne det.. er der jo ingen grund til at jeg bruger kræfter på det.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 23:44 #6
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. marts 2001 - 23:48 #7
The XML created by Word 2000 is not appropriate for an application where the goal is to create structured data that can be used and re-purposed by multiple applications. One could write an OmniMark or Perl parser to translate this XML into a document that is usable outside of Microsoft tools, however this task would be frustrating because the document is not well formed and it contains less information than the RTF version

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. marts 2001 - 00:03 #8
Ok det hjalp måske så ikke det vilde, men så prøv at læse lidt her. (Det er i PDF)

http://www.xyenterprise.com/solutions/worX.pdf

http://www.xyenterprise.com

/Nikolaj

Avatar billede nil.dk Nybegynder
08. marts 2001 - 00:06 #9
Hey... hvor forsvandt min anden post hen?

Nåmen jeg skrev altså også at det var en sq-god artikel selvom jeg måske ikke direkte kan bruge den og at der er points til nikolajdu for den.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
08. marts 2001 - 00:08 #10
Damn, de har snuppet min forretningsidé.. selvom den var noget mere simpel :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. marts 2001 - 00:10 #11
Jeg synes såmænd bare det var et spændende spørgsmål og har nu næsten brugt 1 time på at søge oplynisninger om skidtet. Har været alle steder lige fra Microsoft til W3.org - På Google.com og Altavista.

Det lader til at være et meget almindeligt problem.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. marts 2001 - 00:11 #12
Nil -

Ja det ser desværre sådan ud. Man skal sgu være hurtigt de i den her netverden.
Avatar billede cstern Nybegynder
08. marts 2001 - 00:33 #13
bemærk: http://www.xyenterprise.com/features/download.asp - worX kan downloades i en 30 dages trial...
Avatar billede cstern Nybegynder
08. marts 2001 - 00:34 #14
ahem - man skal vist have et password for at installere...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
09. marts 2001 - 22:31 #15
nikolajdu får de 50 point for 1 time brugt :o) Jeg prøver en anden vinkel ind på XML.