Avatar billede wicked Juniormester
10. oktober 2004 - 19:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Driver til SiS gfx ?

Hey jeg har en bærbar med et SiS grafik kort, men jeg kan ikke finde en driver til den. Windows har fundet en men der må findes en bedre ;) Når jeg går ind under enhedshåndtering står der at kortet er et SiS 300/305/630/540/730. Jeg ved ikke hvordan jeg får vist den præciste model så jeg kan finde den rigtige driver :/

Nogen forslag ?
Avatar billede nopsen Ekspert
10. oktober 2004 - 19:15 #1
det er nemmere at finde den helt rigtige, hvis du oplyser navn og model på din bærbar.
Avatar billede wicked Juniormester
10. oktober 2004 - 19:20 #2
det er en webtech, ved ikke hvad det præcis er for en model. Men det er af ældre dato
Avatar billede nopsen Ekspert
10. oktober 2004 - 19:24 #3
det må stå på den et sted.. det er sådan med bærbar at driverne er specielle, især grafikkort drivere som man ikke bare kan hente alle steder, men skal hentes hos producenten og helst til den model de er skrevet til.. prøv at kigge i bunden af den, der står modelnavnet for det meste.
Avatar billede mushkin Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:24 #4
Prøv at hent Everest Home. Den skal gerne kunne fortælle dig præcist hvilket grafikchipset du har.
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Derefter kan du finde nyeste driver her:
http://download.sis.com/
Avatar billede nopsen Ekspert
10. oktober 2004 - 19:29 #5
mushkin> den skal stadig hentes hos producenten!
jeg har et gforce2 i min bærbar, hvis man går ind på nvidia for at hente drivere, får man at vide at man skal hente dem hos producenten af maskinen, i mit tilfælde aopen, da de er skevet specielt til den.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. oktober 2004 - 19:30 #6
det samme gælder for andre mærker af bærbar.
Avatar billede wicked Juniormester
10. oktober 2004 - 19:45 #7
okai, jeg har fundet ud af jeg har et SiS 300 kort. Skal jeg så finde en driver på webtech's side ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:58 #8
Find modellen af din bærbare, og download så grafikkortsdriveren. Her er en side der måske kan få dig videre:
http://www.notebookservice.dk/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:58 #9
Klik downloadservice
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. oktober 2004 - 00:51 #10
Fik du fundet driveren ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 12:49 #11
Fik du fundet driveren ?