Avatar billede mmf Nybegynder
10. oktober 2004 - 09:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke lave en redirect

Hej
Kan et lidt specielt setup. Har en wan adresse på min router. Alt wan bliver routet ind på denne server, windows 2000. Har fået lavet et CNAME, som også rammer denne server. Her har jeg lavet et site, som skal redirecte til min anden server, og det virker også når jeg skriver url´en på lan siden, men når jeg prøver på wan siden kan jeg ikke komme ind. Begge servere et på min domaine, og kan se hinanden. Måden jeg har sat systemet op på, et at min IIS der svare på alt, redirecter til en url der hedder /server2/crm5web, og jeg kan se, at den prøver at kalde denne url, men den findes ikke. Hvad gør jeg forkert.??
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2004 - 09:49 #1
Setuppet er:
                    |----server 1
browser----router----|
                    |----server 2
?

Det kan aldrig virke med redirect.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2004 - 09:52 #2
browseren connecter til port 80 på routeren og requester server 1 dokument x

routeren forwarder request for server 1 dokument x til server 1

server 1 sender en redirect til server 2 dokument y tilbage til routeren

routeren forwarder tilbage til browseren

browseren connecter til port 80 på routeren og requester server 2 dokument y

routeren forwarder request for server 2 dokument y til server 1

server 1 er ikke server 2 og giver fejl
Avatar billede mmf Nybegynder
10. oktober 2004 - 10:08 #3
Er der en anden metode jeg kan bruge.??
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2004 - 10:16 #4
Lad den ene server lytte på port 80, den anden på port 81, og lad routeren forwarde
hver sin port til hver sin server, så kan du redirecte.
Avatar billede mmf Nybegynder
10. oktober 2004 - 10:36 #5
Tak, du skal have nogle point..
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2004 - 10:40 #6
så må jeg hellere ligge et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2004 - 21:24 #7
Tid at få afsluttet spørgsmålet ?