Avatar billede bryggen Nybegynder
13. oktober 1999 - 10:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Performance test på website

Vi har brug for hjælp til at udvikle en metode til at teste, hvordan et website perfomer f.eks. ved pludselige ændringer i besøgstallet eller blot en langsom stigning i den daglige trafik.

Metoden kan muligvis baseres på traditionel ping'ing, men der er måske bedre ideer?

Mvh.
Avatar billede hojben Novice
13. oktober 1999 - 10:42 #1
Få fat i Web-Trends... Det logger alt!!!! Det er et skide godt og smart program med en masse instillinger.. Eller www.superstats.com
Avatar billede mike@work Praktikant
13. oktober 1999 - 10:45 #2
http://webtool.rte.microsoft.com/
Der ligger et strees tool som er ok...
Du kan definere alt !
Avatar billede mike@work Praktikant
13. oktober 1999 - 10:46 #3
Bemærk dog, det skal køres fra en NT-Boks !
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
13. oktober 1999 - 10:47 #4
Microsoft har lavet et program til at teste en webserver..Hvor du kan simulere eks. 1000 hits i løbet af et minut..Den laver også en masse målinger

Der er en masse parametre som man kan indstille...

Jeg mener den hedder noget ala:
Webserver performance tester...

Jeg skal lige prøve at finde det præcise navn når jeg kommer hjem.
Avatar billede mike@work Praktikant
13. oktober 1999 - 10:48 #5
Jeps - Det er det jeg har lagt url til :-)
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
13. oktober 1999 - 10:49 #6
Avatar billede mike@work Praktikant
13. oktober 1999 - 10:51 #7
Hojben -> Web trend er ikke et egentligt strees tool - Det logger bare hvormange der kommer på ens site... Du ved ikke om cpu'en er belastet med 200% (jaja overdrivelse fremmer... blablabla..)

Men til statistik så er det et ok prog...
Avatar billede bjarte Nybegynder
13. oktober 1999 - 12:34 #8
Du kan vel også gå inn på <a herf="http://www.linkexchang.com">Linexchange</a>

His du deriomot er medlem av webtool, så kan du gjøre mye mer...

En annen adresse er <a href="http://www.webgarage.com">Webgarage</a>

Avatar billede mike@work Praktikant
13. oktober 1999 - 15:58 #9
Nu ser det udtil at begge sites er nede, men jeg kender til webgarage - og jeg mener da ikke man kan streese sin server fra nogen af dem ?!?!?!? Set lidt logisk på det, så er det jo et eller andet sted nok også det bedste, hvad der kan misbruges, vil blive misbrugt !!!
Avatar billede bryggen Nybegynder
25. oktober 1999 - 08:44 #10
Tak for hjælpen til alle. Microsofts værktøj er brugbart omend det er meget fokuseret på MS IS.

Mvh.

IKJ
Avatar billede klas Juniormester
11. januar 2000 - 17:33 #11
hvorfor acceptere du så ikke Mike@work '  svar ?