Avatar billede christoffer535 Nybegynder
08. oktober 2004 - 13:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til hjemmeside layout

Jeg er ved at lave min første hjemmeside og har brug for lidt hjælp. På nogle computere vises den fint, men på computere med en anden skærmopløsning end min egen rykker den rundt på tekstbokse m.m., er der en simpel måde at løse dette på så alle kan se siden korrekt. Uden brug af Java eller lign.

På forhånd tak
08. oktober 2004 - 13:13 #1
Indsæt hele indholdet i en tabel bestående af en celle.

Denne tabel kan du styre bredden på. Husk at gøre det i pixels, og ikke i procent.
Avatar billede christoffer535 Nybegynder
08. oktober 2004 - 13:28 #2
Skal man så lave en side for hver opløsning?? Altså en for 640x480 og 800x600 osv.
08. oktober 2004 - 13:33 #3
Nej, du vælger hvilken opløsning du vil bruge, f.eks. en bredde på 800 pixels.

Så opretter du tabellen med en række og en kolonne (=1 celle), og sætter bredden på denne tabel til 800 pixels.

Kopier herefter hele indholdet af den nuværende side over i denne celle. Siden vil herefter se ens ud på alle skærme fra 800*600 og opefter. Bruges en skærmopløsning på 1024*768, fylder din side således ikke hele skærmen; men kun de 800 pixels i bredden.

Det med en side for hver opløsning kræver som minimum et JavaScript for at fungere.
Avatar billede christoffer535 Nybegynder
08. oktober 2004 - 13:40 #4
Jeg har prøvet at få et javascript til at virke, og det lykkedes også, men jeg har en hjemmeside på 90 sider så det vil være lidt besværligt at få til at virke. Er der et script som man kan sætte ind på hver side så den selv kan få skærmopløsningen til at passe??
08. oktober 2004 - 14:02 #5
Nej, du skal oprette 90 sider for hver opløsning du vil tilbyde, og dil JavaScript på startsiden redirigerer så til den rigtige opløsning.
02. februar 2005 - 15:03 #6
Lukketid?????