Avatar billede jimjimjam Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:47 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Luftballon - Jordomrejse?

Jeg har fået en opgave i skolen: Beskriv en / flere rejser i en luftballon - Evt. rekordforsøg.

Jeg [mener] jeg har hørt noget om en jordomrejse engang?!

Nogen der kender noget til det? Jeg har søgt på google, men sys ikk rigtig jeg kan finde noget!

Help!
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. oktober 2004 - 21:01 #1
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:02 #2
du har ikke noget på dansk :)?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. oktober 2004 - 21:06 #4
Ikke på dansk, desværre
Avatar billede peterkopi Nybegynder
07. oktober 2004 - 14:18 #5
Du kan finde Richard Bransons bog om ballonfærden på dansk. Dvs. bogen er en selvbiografi, men selve jordomrejsen i ballon er beskrevet meget detaljeret over mange sider!
Jeg mener at have set den på tilbud inde hos Arnold Busck!
Avatar billede peterkopi Nybegynder
07. oktober 2004 - 14:21 #6
Den danske titel er: "RICHARD BRANSON -en selvbiografi"
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
07. oktober 2004 - 22:43 #7
Hvad med Bubbers ballonfærd? Jeg mener, at han næsten kom hele Jorden rundt.
Avatar billede areon Nybegynder
19. december 2004 - 14:15 #8
Tillad mig i al beskedenhed at foreslå at du læser "Jorden Rundt på 80 dage" skrevet af Jules Verne. Bogen er ganske vist temmelig gammel, men netop derfor ville den være et godt udgangspunkt i en sådan opgave. Endvidere har Jules Verne en meget stor plads i den litterære Vernden, hvorfor det bestemt ville være godt at tage udgangspunkt i denne.