Avatar billede voirsous Nybegynder
05. oktober 2004 - 11:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hurtig hjælp, ang tjekliste for optimering af site

Hej,

En ven kontaktede mig ang. en kunde som havde fået optimeret deres site af et trejdepartsfirma, det er knap et halvt år siden og de er ikke tilfreds med resultatet. Derfor er jeg blevet bedt om at se på siden, for om der kunne være gjort mere.

Jeg har udarbejdet denne tjek liste.

- God brug af titel: Nej (det er den samme velkomst agtige titel på alle siderne)

- Brug af metadata: Ja*

- Brug af overskrifter (h1,h2,h3,h4): Nej

- Almindelig slank designet HTML kode: Nej, mange store tabeller og javascripter i starten af filen

- Brug af 'alt' tag på billeder: Nej

- Søgemaskinevenlige links (dvs. uden ?[paramenter]): Nej

- Sitemap ja

- Tilmeldt til DMOZ.org: Ja

* Selvom metadata måske ikke bliver vægtet så højt skader det ikke at have med (?).

jeg ved ikke mere om søgemaskineoptimering end hvad jeg har læst og så lidt erfaringer jeg har gjort mig med mine egne sider. Men alt i alt er denne side ikke særlig godt optimeret.

Jeg blev spurgt om søgemaskinerne opfatter en forskel i adresserne db.kursuslex.dk og www.kursuslex.dk hglgfhfddfhjfjfg.kursuslex.dk når de rammer de samme dokumenter på serveren.

Siden er for resten: http://www.kursuslex.dk/

Vh. Casper
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2004 - 11:30 #1
Du skal nok ændre punktet
  - Brug af metadata: Ja*
til
  - Korrekt brug af metadata: Nej

Det skader at bruge det forkert. Søgeord skal på siden, og må ikke bare
være en lang opremsning. Ellers er jeg i første omgang enig i dine punkter.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2004 - 11:31 #2
Og et oplagt alternativ er at droppe keywords og description. ;)
Det er indholdet der tæller.
Avatar billede voirsous Nybegynder
11. oktober 2004 - 10:58 #3
mange tak erik, mig bekendt modtager du helst ikke point så jeg tager dem bare tilbage igen. Hvis det er forkert så råb lige højt :).
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
12. november 2004 - 15:31 #4
Description tag tæller på Google.