Avatar billede mortengram Nybegynder
04. oktober 2004 - 20:53 Der er 20 kommentarer

Kan ikke spille spil på tv2

Når jeg prøver at spille, kommer der et x oppe i hjørnet. Der er scannet for virus og lign.
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
04. oktober 2004 - 20:55 #1
Du skal installere java, for at det kan køre. Hent det på www.java.com
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2004 - 20:56 #2
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
04. oktober 2004 - 20:58 #3
Ja okay, du kan også hente Microsoft Java VM, men Suns understøtter også mange andre ting
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2004 - 20:59 #4
har endnu ikke haft problemer med Suns ressourceslugende vesion :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2004 - 21:00 #5
HOV! Der skulle stå "har kun haft problemer med Suns ressourceslugende vesion :)
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
04. oktober 2004 - 21:02 #6
Rigtig at Suns tager mange ressourcer, så jeg ville også selv starte med Microsofts, du kan også hente den SENSTE version af Microsoft Java VM på www.kimkt.dk/java.zip
Avatar billede plx Nybegynder
04. oktober 2004 - 21:12 #7
lars>er du sikker på det er den senste version?

jeg kiggede lige på http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS03-011.mspx du linker til version 3809. Denne version installeres på eget ansvar
Avatar billede plx Nybegynder
04. oktober 2004 - 21:15 #8
Senste staves seneste, du smitter :)
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
04. oktober 2004 - 21:15 #9
Bare installér den her. Den virker i hvert fald til det hele. Den kan du roligt tage.
Avatar billede plx Nybegynder
04. oktober 2004 - 21:22 #10
Det kan godt være den virker. Men kommer du forbi en skummel side, som har puttet en virus i en javaapplet, og du ikke har noget antivirus til at fange den, så er det ikke sjovt længere..
Avatar billede mortengram Nybegynder
04. oktober 2004 - 21:37 #11
tak for svaret.. det virkede med java.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2004 - 21:45 #12
PLX> er man på nettet, har man antivirus. Hvis ikke, ja så er man selv ude om det - specielt i disse tider. Hårde ord, men hvis folk kører uden antivirus fordi det sluger 2% cpu kraft, ja så har de kun sig selv at takke for evt. virus.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2004 - 21:47 #13
har vist ikke lavet et svar ;)
Avatar billede plx Nybegynder
04. oktober 2004 - 21:47 #14
jojo, men ligefrem installere software med kendte huller som aktivt udnyttes på nettet.. det gør jeg ikke selvom jeg har både avirus og firewall
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
04. oktober 2004 - 23:15 #15
Jamen, fejl og sårbarheder i Microsoft Java VM, er jo netop rettet, hvis du kører en side der hedder www.windowsupdate.dk i ny og næ. Og vil da give john_stigers 100% ret i at man er ikke på nettet uden et antivirusprogram. Er man dét, er man også selv skyld i at få virus, for det får man, hvis ikke man har ét, og det går stærkt.
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
04. oktober 2004 - 23:16 #16
Sorry, www.windowsupdate.com - Var lidt for hurtig på knapperne
Avatar billede plx Nybegynder
04. oktober 2004 - 23:46 #17
Er det ikke snart flere år siden de tog java vm ned fra windowsupdate?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2004 - 23:49 #18
plx nej det er vist kun ca. 1 år mener jeg
Avatar billede plx Nybegynder
05. oktober 2004 - 00:06 #19
Jeg har lige undersøgt sagen. Hvis man allerede har installeret java vm, vil den blive opdateret.

* Men er den ikke installeret, bliver den heller ikke tilbudt.

Jeg forsøgte med Win2k, den blev opdateret fra 3310 til 3810
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
05. oktober 2004 - 00:31 #20
Godt set. Det er klart den skal være installeret. Den er taget af windowsupdate, ja, men opdateringerne er IKKE