Avatar billede berglund Nybegynder
06. marts 2001 - 14:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Link til RealPlayer-fil

Hej alle I kloge hoveder

Jeg har lavet en hjemmeside hvorfra man skal kunne afspille forskellige lydeksempler (www.musica.dk), men jeg er løbet ind i et underligt problem.

Når man klikker på de eksempler jeg har lagt ud, så loader browseren en tom side ind, og begynder at afspille .rm-filen.
Når jeg afvikler siden direkte fra min egen harddisk, så er der ingen problemer. Hvad kan være galt?

Kan man sætte en attribut i anchor-tag\'en der tvinger brugeren til at downloade filen?

Jeg håber I kan hjælpe mig, for det er temmeligt irriterende at den gør det.

Med venlig hilsen
Thomas Berglund

NB. Jeg bruger IE 5.5 med opdateringer på Win2000.
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. marts 2001 - 22:17 #1
min NS6 forstår ikke den mime-type serveren sender for .rm filerne (mime-type = application/octet stream)
min IE4 åbner et realplayer-vindue (ikke et tomt) og afspiller musikken.

gætteri:
Jeg tror du får mere kontrol over afspilningen hvis du laver et realplayer-objekt med HTML\'s <object tag. Ved dog ikke nok om det til at give fornuftige råd.

mvh JakobA
Avatar billede berglund Nybegynder
07. marts 2001 - 10:30 #2
Jeg har faktisk fået løst problemet. Det gik i al sin enkelthed ud på at, man fremstiller både en .ram og en .rm-fil, og så linker man til .ram-filen. Derefter er der ingen problemer. Man kunne selvfølgelig og gøre det til et object, det havde jeg ikke tænkt på.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 10:35 #3
Ram. filen indeholder kun stien til selve rm-clippet og du har ret i at Nescape lader til at være gladere for at lade det køre på den noget besværligere måde.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2001 - 12:59 #4
Måske der skulle lukkes her.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2001 - 13:00 #5
Hov det var ikke et svar - sorry
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2001 - 17:03 #6
ikke mine points.