Avatar billede boris Mester
04. oktober 2004 - 11:54 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Valg af betalingsgateway

Hvordan kommer man nemmest i gang med at modtage Dankort og kreditkort betaling?
Lige nu er der tale om en lidt speciel butik, som hidtil kun har betjent kontokunder, men skal kunne tage imod Dankort også.

Vi overvejer en løsning, som hedder Cashserver, men er der noget som er bedre?

Og så er der problemet med varer som ikke er på lager.
Hvordan håndterer man bedst betalingen for en vare, der først leveres 2 uger senere?
Avatar billede moskjaer Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:05 #1
Jeg kender ikke Cashserver, men kan anbefale danske betalingsgateways som DOBS, Wannafind, DanDomain og Architrade/DIBS.

Hvad angår betaling for en vare der ikke er på lager, siger lovgivningen at du først må hæve beløbet fra kundens konto når varen sendes.
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2004 - 12:06 #2
i bund og grund syntes jeg mange af de forskellige betalingsgateways fungerer stort set ens så om du vælger den ene eller andet går næsten ud på et - største forskel ligger i implementeringen, men selvom de godt kan være meget forskellige syntes jeg de langt hen ad vejen er lige lette/svære.

Jeg kender ikke selv cashserver og kan ikke lige finde nogen priser eller noget - men er de rimeligei i prisen er de formentlig lige så gode som så mange andre.

interpay.dk, dandomain.dk, wannafind.dk er i hvert fald nogle flere du kan kigge på - men se evt også om det webhotel i ligger på måske ikke selv har muligheden.

Mht varer der ikke er på lager - hvis der bliver gjort opmærksom på at det ikke er en lagervarer og at leveringstiden er på 2 uger kan jeg ikke umiddelbart se nogle problemer i det.
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2004 - 12:07 #3
... men hvis loven siger noget andet skal jeg selvfølgelig trække mine ord i mig igen :)
Avatar billede boris Mester
04. oktober 2004 - 12:10 #4
Men hvad vil du helt præcis gøre, hvis du f.eks. sælger lad os sige en symaskine eller bildør og ikke på bestillingstidspunktet ved, hvor lang tid der går?
Hvornår vil du trække beløbet, og hvad vil du sige til kunden?
Så vidt jeg har forstået kan man ikke lade betalingen stå åben mere end en uge, så på det tidspunkt skal man enten have trukket pengene eller finde på noget andet?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:14 #5
tjaa.. du må ikke trække pengene før ordren ekspederet, så hvis du ikke kan levere inden den omtalte uge, må du finde på noget andet :-)

iøvrigt kan jeg anbefale DIBS, da det selvom det er en af de dyreste løsninger, stadig er pengene værd i kraft af features, sikkerhed og support.
Avatar billede tofte Juniormester
04. oktober 2004 - 12:17 #6
Du må ikke trække beløbet før du sender varen. I det system jeg har bruget(freepay.dk) kan man forny transaktioner, hvis de ikke er ekspederet inden 7 dage. Så det burde ikke være et problem.
http://pay.freeway.dk/administration.asp
Avatar billede boris Mester
04. oktober 2004 - 12:19 #7
Foreløbig tak for alle svarene, jeg har også lige fået bekræftet fra PBS, at man inden for 7 dage hele tiden kan forny transaktionerne
Avatar billede thomashove Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:46 #8
vil klart anbefale at du undersøger priserne hos samtlige betalingsgateways før du beslutter dig. DIBS er blandt de dyreste (hvis ikke den dyreste) og hvis du ikke har brug for de extra features de tilbyder kan jeg ikke anbefale dem.

Oprettelse / abonnenment

DIBS.dk    : 995 / 395 mnd (4740 år) / kun dankort
ipeurope.dk : 0  / 2500 år / alle kort

Som du kan se er ipeurope.dk flere tusinde kroner billigere om året - samt at du her kan tilbyde dine kunder at bruge alle former for kort (hvis din indløsningsaftale med PBS tillader det) Derudover kan du hos ipeurope.dk gratis slå automatisk gennemførsel af transaktioner til - dette koster igen penge hos DIBS.