Avatar billede Alano Novice
03. oktober 2004 - 14:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Installation af kortlæser

Hjælp!
Jeg skal have installeret en Apacer kortlæser på min computer hurtigts muligt, men jeg fatter ikke at gøre det.

Jeg har været inde på deres hjemmeside og fundet en driver: http://www.apacer.com/apacer_english/support_html/download_driver.asp

modellen som jeg har er denne: Product No : Dual-Slot Card Reader(CF&SM)

Når jeg så henter filen og pakker dem ud så er der bare en masse filer i mappen og ingen .exe eller ligende...

HVAD GØR JEG?!
Avatar billede nopsen Ekspert
03. oktober 2004 - 14:52 #1
med den type drivere skal du sætte kortlæseren i, når windows registrerer den og beder om drivere, henviser du til den mappe hvor du har lagt dem, så finder den selv ud af at tage det den skal bruge.
Avatar billede Alano Novice
03. oktober 2004 - 14:53 #2
Den beder ikke om noget som helst!!!
Avatar billede Alano Novice
03. oktober 2004 - 14:53 #3
jeg har prøvet at sætte den i min lillebrors comp, der står der ny hardware fundet, men på den hvor jeg skal bruge den skker der intet!
begge kører xp
Avatar billede nopsen Ekspert
03. oktober 2004 - 15:03 #4
efter du har sat den i, prøv så at se om den kan findes under enhedshåndtering, hvis den er derinde fjerner du den og genstarter maskinen, så skulle den gerne finde den.
Avatar billede Alano Novice
03. oktober 2004 - 16:48 #5
okay, jeg prøver lige
Avatar billede halifax Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:01 #6
Win XP skal ikke bruge særlige drivere til den slags. Når den er tilsluttet - USB formoder jeg - skulle den gerne være synlig i Stifinder og/eller Denne computer som et nyt drev (flytbar medie).

Du har vel ikke problemer med USB porte?
Avatar billede Alano Novice
03. oktober 2004 - 22:46 #7
Mine usbporte fungerer fint til min mus og printer, men kortlæseren dur åbenbart ikke :(
Avatar billede nopsen Ekspert
03. oktober 2004 - 22:52 #8
hvis den kan findes i din brors pc og ikke din, er det på din pc problemet må være,har du minimum SP1 inde?
Avatar billede Alano Novice
03. oktober 2004 - 22:53 #9
jep har sp1...
Avatar billede nopsen Ekspert
03. oktober 2004 - 22:55 #10
du kan også prøve at sætte den i en anden USB port, det kan nogen gange få den til at genkende det.
men hvis det er USB 2.0 skal du køre med service pack 1
Avatar billede Alano Novice
03. oktober 2004 - 22:57 #11
aah. det hjalp squ med en anden port
tak for det :D
Avatar billede Alano Novice
03. oktober 2004 - 22:58 #12
lav lige et svar hvis jeg skal give point
Avatar billede nopsen Ekspert
03. oktober 2004 - 22:58 #13
ok selv tak, så smider jeg lige et svar :)